saker jag antagligen kommer att fixa:
M3 Speglar X
M3 front - Men ligger hemma o skall moteras
Sportratt -
Ljud -
Lexus baklysen -
kanske angeleyes -
Och kanske någon annan ljuddämpare, alt: Remus. Feritta elr simons. (svinit dyra så de vett ifan.)
Mycket av detta händer nog inte fören efter sommarn någon gång.
Bytet av Speglarna!
Jaha? Man öppnade då dörren, o så kom frågan: Var ska man börja?
Började ta en liten närmre titt på dörren o fann massa "dölj" ploppar som satt på 3 ställen, dom togs bort o där fanns en skruv under vardera plopp. Dom avlägsnades.
Tog också bort Fönster veven, inte precis så high Tech :S
Efter det så tog jag o började dra lite smått i innedörren, den började lossa lite här o där och det var en massa plast låsningar som höll fast den i själva dörren, på undersidan av rutan fanns det också clips. Och nu! kunde jag koppla ur en enda sladd till Spegeln. Jävla jobb för bara det!
Därefter avlägsnade jag en kåpa som täcker bultarna till backspeglarna där bakom fanns 3st
Tog bort dom och drog bort spegeln.
Därefter började jag packa upp M3 speglarna och Adaptor plattorna som följde med. Men som nästan alltid så är det något som strular eller inte e som det ska. I detta fallet va de 3 fäst pinnarna på adaptorplattorna 5mm förlånga vilket innebar att spegeln i sitt moterade utförande låg 5mm "utanför" bilen, och inte PÅ bilen vilket den ska. Orginal speglarnas fästpinnar va 15mm och Adaptorplattornas 20mm
Jag fick då alltså korta ner pinnarna till 15mm som orginal. Tog en vinkelslip och slipade ner dom till 15mm.
Efter det skruvade jag fast plattorna i Speglarna.
efter det skruvade jag fast speglarna på dörren. Fick själv leta upp skruvar som passade för det följde givetvis inte med :evil:
det var lite svårt o hitta skruvar, för jag behövde skruvar med diametern 5.5mm o det är visst inte så vanligt.
sen va de bara o lappa ihop igen!
Bild på hur det blev:
Bild på Bettan: