3238
Sök

Ladd problem, slö och ett konstigt ljud Audi A4 quattro -04 1.8T

690 Inlägg
28 september 2010
Trådstartare
haha mm underbart :-P

har en garanti som täcker bland annt tempgivaren så jag lämnar det och får den bytt helt gratis... ja såvida det är den som är knäpp

690 Inlägg
4 oktober 2010
Trådstartare
Dåså... var inne och läste felkoder.. fanns 2 st

P0118 Motorkylmedelstemperaturkrets, hög insignal
- Permanent

P0141 O2 Senorvärmarkrets, fel (bank 1, sensor 2)
-Intermittent

Det första är ju G62 sensorn.. dvs tempgivaren... den ska bytas den 21a denna månad...

Det andra är en av lambdasonderna.. dock vet jag inte varför den skickar kod.. kan det ha att göra med just att det varit strul med tempgivaren?

var ju och besiktigade nyligen med 0 värden och dom kunde ej hitta någon felkod på besiktningen (vilket dom borde se på just lambda)

Dom nollade felkoderna och bilen gick faktiskt bättre efter nollningen... dock så kommer säkerligen i alla fall tempgivar koden tillbaka...

Får se om jag får felkod på lambdan igen sen då måste jag undersöka detta vidare...

Dock så borde väl inte lambdan (sensor 2) kunna ge dessa problem jag haft?? misstänker att det är den bakre och den är väl endast för diagnos?!?
Senast redigerat av AEN (4 oktober 2010)

Tekniker
345 Inlägg
4 oktober 2010
Sensor 2 gör inte så bilen går dåligt,det är den bakre som du tror,den kontollerar bara.
den fick säkert en felkod då temgiveren är defekt, strydornen tror att bilen är varm då den är kall o tvärrt om o kan ge följdfelkod.

Det man inte dör av gör ont.

690 Inlägg
4 oktober 2010
Trådstartare
mm det var exakt så jag tänkte med... eller ja hoppas på i alla fall...
Får kolla av felkoder igen efter att tempgivaren är bytt och se om samma återkommer, men det gör den säkert inte...  Konstigt att inte besiktningen såg denna kod... man kan tycka att dom bör se koder rörande lambda...

Tekniker
345 Inlägg
4 oktober 2010
ja det är lustigt.
F.o.m 2002års modell (har det ryktas om) ska alla bilar kollas, då motor och avgas felkoder.

Kanske inte fanns framme just då?

Det man inte dör av gör ont.

1 Inlägg
7 mars 2015
Hej!
Jag är ny medlem här men jag har samma problem med min bil så jag ville fråga hur gick det efter bytet av tempgivaren?

Tack för ditt svar

Sök