har fått erbjudande att köpa 95as Opel Calibra, V6a, 170hk, 227nm skattad och besiktigad utan anmärkning 13/4-07 Går 100% rent i motorn. Rostskyddsbehandlad på firma
Låter jäkligt bra i alla fall Kolla på besiktnings pappret på " Bra o veta punkter " så det inte är halva framvagnen m.m Sen att Motorn går rent o fint. Inga missljud. Lyssna även efter missljud när bilen står på tomgång som sagt. Och hur lågnt har bilen gåtT?
Låter jäkligt bra i alla fall Kolla på besiktnings pappret på " Bra o veta punkter " så det inte är halva framvagnen m.m Sen att Motorn går rent o fint. Inga missljud. Lyssna även efter missljud när bilen står på tomgång som sagt. Och hur lågnt har bilen gåtT?
haha det är sant. Bilen har gått 19 000 - 19 999 nånstans.
jag bor i Skellefteå och bilen finns i eskilstunatrakten, så 85mil känns lite långt för att bara åka ner och titta
Det låter bra gör det. Titta även om han har en servicebok som är ifylld så är det ännu bättre
Den är importerad från tyskland -00, och har haft 2 ägare sedan dess. Tycker jag är lite ovanligt, har sett att många calibror har haft ca 5-10 ägare på några år bara.
styr fullt åt båda hållen och kör sakta-smäller det så är drivkntarna slut bromsa hårt - det ska inte pulsera eller dra åt nåt håll handbromsen ska ta helt på 5:e hacket se till att få starta motorn kall- slamrar det då - åk hem igen automaten ska växla mjukt automaten ska lägga i första växeln direkt när du lägger i d läget-tar det en stund - åk hem den ska ju förstås också växla direkt mellan växelstegen - känns det som ett friläge mellan stegen - åk hem igen äe alla glas hela ac ska såklart fungera om det finns kolla däcken -snedslitna eller slitna- snedslitna=fel i framvagnen kolla även skicket på inredningen - är den väldigt sliten -pedalgummin-knappar-rattkransen -ser dom väldigt slitna ut finns det ju en risk att den gått 33000 mil... skit i hur stor stereo som följer med - det är inte den som börjar kosta pengar när bilen pajar! självklart så stänger du av den när du provkör! kolla karosspassning-det ska vara lika stora glipor överallt på karossen mellan tex dörr-skärm dörr-huv etc har den samma nyans på lacken? ta med en magnet och känn här och där på karossen- fastnar den inte på ett ställe med plåt-åk hem - sätt en bit tejp el liknande på magneten själklart tar du upp den på en billyft och kollar bromsrör-rost-framvagn-skivor-drivknutsdamasker-avgasrör-oljeläckage
dvs är det nåt skumt med motor/låda- åk hem varje småfel i framvagnen kostar alltid detaljen +arbete+framvagnsinställning