Volvoknugge skrev:
Så du har slängt nyckeln i sjön
Det går att köpa nya hos en volvoåterförsäljare
gav runt 400kr när jag köpte till min 740 -88
Jomen! Bussbolagets hittegods vägrar ju att svara, även på de tider de anger på hemsidan, så blir nog att antaglingen skaffa nyckel genom Volvo.
Var ute någon timme och rev ur det mesta av inredningen. Hittade ganska mycket rost i golvet, och tillochmed några öppna rosthål i golvet. Blir definitivt mer arbete än vad jag hade trott. Dessutom så blir jag av med garaget i framtiden, förmodligen runt höstslutet, så få sätta fart om jag inte ska lämna på firma. Överväger faktiskt att lämna in den och få den lagad och lackad på riktigt, och ha en jättefin 240 till framtiden.
Är det någon som kan rekomendera en bra lackfirma i Jämtland, helst i/nära centralorten Östersund? Vill ha det riktigt gjort, och vill betala max runt 15 tusen, och hur mycket billigare blir det ungefär om man fixar rosten själv?
Känner att det börjar bli dax att jobba, så jag gör lite framsteg, mest bara negativa just nu!
Lägger upp ett par bilder på förödelsen.
//Fabbe
Det är värst på höger sida, stora gapande hål ut i friska luften, golvet är väldigt kexigt.
Vänster sida är bättre, men finns en del rost där också.
Överblicksbild. Som ni ser så har jag inte tagit bort mattan fram ännu, blev middag så hade inte tid att fixa det!