4102
Sök

Caddy -04 elfel?

1 Inlägg
29 april 2015
Trådstartare
Tjena
jag har precis köpt en Caddy från 04 som jag misstänker har elfel eller om det är något annat fel på. Det började med att när jag kom hem så funkade inte låset med fjärren, låste då med nyckeln men då låser den bara förardörren och passagerardörren men sidodörren och bakdörren går inte att låsa... Sedan någon dag senare upptäckte jag att elen till släpvagnen inte funkade som den skulle, en lampa lyser fram på släpet och på ena sidan bak, slår jag på blinkersen så blinkar bara fram och sida på bilen och inget mer. Det är även en lampa bak på bilen som inte lyser så jag tänkte byta den idag men det visade sig då att lampan var hel och efter att jag mätt i lamphållaren så visade det sig att det var ingen ström fram.

Märkte även idag att fönsterhissen på passagerarsidan inte funkar. Allt som inte funkar verkar hålla sig till passagerarsidan av bilen. varvmätaren funkade inte när jag köpte så det är egentligen enda felet som jag vetat om... men nu när jag tänker på det så kanske det också har med det här att göra.

Någon som vet vad som kan vara fel eller vart man ska börja leta? Köpte bilen för att ha en billig bil med dragkrok så det är lite tråkigt att jag inte kan använda släp på den hmm

Tacksam för svar smile

36 Inlägg
30 april 2015
En gratis o enkel grej du kan göra är att lokalisera jordpunkterna. Var dem sitter på din bil får du hitta själv. "Vanligt" fel på gamla bilar att jordpunkterna inte får kontakt pga oxidering. Skrapa rent dem så de får bra kontakt så kanske ditt problem kan lösa sig. Om inte så vet du att det inte är jordfel.

Sök