Det är så att jag tömt bilen på glykol idag. Så fyllde jag på nytt. 50/50 Nu lånade en polare min bil. Så ringer han mig att han vart tvungen att stanna bilen pga en varning i bilen: "LÅG KYLV. NIVÅ STOPPA MOTORN"
Det ligger glykol upp till max. 1-2mm under max. Hur kan bilen varna för låg nivå??
Är det något man måste göra när man bytt glykol?
Jag har bara skruvat tillbaka ventilen och sen hällt i glykol igen. Något jag har missat, måste man lufta? Om man måste lufta, hur gör man det? Hjälper det att lyfta på locket?
Säker på att nivån är ok? Fullt normalt att luftfickan släpper efter några kilometers körning och då får man fylla på 50cl ungefär. Om nivån är bra så har givaren fått fnatt
Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
Säker på att nivån är ok? Fullt normalt att luftfickan släpper efter några kilometers körning och då får man fylla på 50cl ungefär. Om nivån är bra så har givaren fått fnatt
Japp. Luft försvinner uppåt och efterfyllning är fullt normalt. låt bilen stå på tomgång med full värme, öppna locket och kläm på alla slangar du hittar. Det bubblar säkert en del.
Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!