Hyundai sitter man bra i, även som lång person. Jag sitter jättebra i en Hyundai I30 och jag är 193 cm.
Som någon annan föreslagit så är Audi A6 bra (i alla fall den modellen jag har), sitter sjukt bra i den. Jag behöver inte ens ha stolen så långt bak som möjligt, vilket behövs i många andra bilar. Jag kan ha kanske 4-5 steg till godo och ändå sitta bekvämt. Min är diesel, så skatten är hög, men får du tag i en med bensinmotor så ligger väl skatten runt 3000 kr per år tror jag.
Skoda Superb verkar vara en vettig bil, men även jag är skeptisk till DSG-lådan. Har inga personliga erfarenheter av den, dock. Vad jag vet är Skoda ungefär samma lika som Volkswagen.
De BMW 5-serie som jag provat sitter jag också bra i, inget att anmärka på.
BMW3-serien är dock lite för liten. Man känner sig lite "ihopknycklad", även om den ställningen är förvånansvärt bekväm.
Volvo V70 är i mitt tycke obekväm, men det är ju en av världens populäraste familjebilar, så...kanske värt att kolla på?
Toyota Avensis? Sägs vara väldigt bra, prisvärd och driftsäker. Vet dock inte hur den passar långa personer.
Opel Insignia? Har inte provsuttit i någon, men snygga är dom. Särskilt OPC. Har bara suttit i en Opel Vectra, och den satt jag rätt bra i, även om den är i minsta laget.