hej jag håller på och grejar med min 164 71 som jag köpte för 1 1/2år sedan som stått i en lada i ca 13år . De var en e motor i den när jag köpte den 75ans bak ljus, 240 -79 svart skinklädsel och tidig 240 instrument panel. ägaren innan hade plockat ut instrument panelen sedan förmodlingen trötnat och hatt den stående för när jag kom hem med den så var hela bilen full med råttskit som jag fick sanera ut. Jag åkte i den i somras men tätningarna och packboxarna i motor å låda har blivigt dåliga efter stått still i 13år så han läker olja som ett såll så därför har jag tagit ur motorn å lådan för att få tät på elendet. Ja har fått tag i marin förgasarna till b30 3st stående solex, som jag ska sätta på samt portan lite. här är några bilder från när jag köpte den efter en ordentlig tvätt
jag håller på att flytta om i garaget så det kommer ta ett tag innan de kommer någon färsk info men kommer lägga up några bilder invändigt, utvändigt å när motorn åkte ur imorgon
såhär såg han ut när jag fick hem den, va lite lurigt att köra när man fick hålla uppe ratten hehe:)
så såg motorn ut då
sen precis innan han åkte ur
nu var motorn på väg ur
tomt
nu får han stå på golvet tills garaget är iordning för att sedan komma upp på motor stativet
sedan gillar jag en massa onödiga mätare i bilar så jag köpte biltemas mätare men tyckte inte om de gulaktiga ljuset från dem så jag satte in några dioder i dem mätarna för att sedan spåra ur å sätta dioder i alla saker så som orginal klockan å mätar huset, hittar inga bra bilder i bilen men här är några bilder på en mätare som lyser
Wunderbaum-adde Kommer att följas med spänning! Hur fick du tag i skönheten? Har funderat på att skaffa en 164 eftersom jag har alltid gillat dem.
gött:) jag fick tag i den på en blocket annons där de stod renoverings objekt å en taskig bild på den, så hadde han skrivit att servon va såld på annonsen de avskräkte en del att ringa nästan så att jag inte skulle ringa, men när jag hadde ringt pån så var de på en resevdelsbil hehe så var de elektoniska insprutet på den som de flesta säger att de krånglar efter dom har stått men lite ny soppa å laddat batteri så hoppade han igång så snällt men har grejat hela somaren med att få ordning på sprutet de sista fick jag han gå riktigt fint, i början drog han minst 2liter milen en kväll kunde lätt gå på två tankar men fick nog ner han på 1,2liter de sista men har trötnat på justera som en galning så har skaffat förgasare nu å så får man lite mer fart på grejerna då också
hej håller på att städa och bygga om i garaget så de är därför de inte händer så mycket men för att tråden inte ska dö så lägger jag upp några bilder på hur de serut så ni inte tror att jag latar mig hehe:P
har tagit bort några skåp och lagt allt på golvet för att sorteras m,m
har flyttat bänken till ett bättre ställe förut stod den på kortsidan garaget med massa bröte om sidorna så man andvände bara en liten del av den
där står fräsen med bor maskinen provisoriskt påstäld ska byggas ett fäste vid sidan om fräsen så man andvänder fräsens bord
här är en bild på svarven ingen monster maskin men duger till detta lilla garage
här är förgasarna som ska på b30in ska kanske glas blästra dom men får se hur de slutar ska bli glansigare i alla fall
ska putsa till lite i insidan på dom senare
insuget ska jag slipa bort allt gutskägg i de finns endel av det!!
grenröret är inge vidare upphetsande direkt men som fattig studerande som man är så får de åka på för att sedan bytas till kgs grenrör
jo jag vet men de är dom ända grenrör jag har dom får la vara på någon månad eller så är inte så jobbiga att byta funderat på att bygga egna men då får man exprimentera med att bygga en massa grenrör tills man är nöjd så därför köper jag ett par färdiga extraktorgrenrör som redan är uträknat till motorn när jag har pengar för det och har inga planer på turbo på den här bilen förälskat mig i vrölet som blir i en sug sexa så lika bra att satsa på nått riktigt lite senare än något halft direkt