längesen, men bilen har blivit startad, rasad & nu startad igen.
haft det lite jobbigt men denna bil nu, men har iprincip bott i garaget i helgen å nu går den så fint så. massa grejer kvar men nu går den!!!! :twisted:
varför den blev komplös var för att det hade blivit ventilsallad, alla insugsventiler var snea.
varför då? inte hört att det slagit i, inga nollningar var fel o hittade ingenting.
så ignorerade det, köpte ny topp & satte dit men hade inge komp på 3 cylindrar o den läckte satan ur några ventiler, notera dock att jag använde hela övre delen av första toppen(kammar m.m) plockade dän toppen, slipade in ventilerna och planade av toppen. sen en natt när jag låg & klurade kom jag på en sak, kammen.
såg ut såhär
såhär ska det ju se ut.
när jag ändå hade så mycket problem & jag hade lovat mig att byta/svarva kolvarna vid första raset så jag rev ur botten & svarvade av kolvarna 1mm.
byggde även avgas, 3.5" dp, 3" & avslutar med sista böjen 3.5", inga ljuddämpare.
efter att ha satt ihop detta:
https://www.youtube.com/watch?v=Vgq8K8R7RH0tog första rejäla provturen & kolla så allt fungerar, går så fint så! (var ju även nationaldagen)
sleeper? får se om jag behåller stuket
ska wgn stå lite öppen på tomgång?