4150
Sök

Ärlig kommentar om bilarna.

2 014 Inlägg
1 juni 2007
Att kunna ta och ge kritik på ett vettigt sätt borde vara en förutsättning för att ens få lägga upp sin bil till allmän beskådan här.

Tycker definitivt att man ska få ge även negativ kritik, precis som att man ska få rösta lägre betyg. Om man endast fick ge positiv kritik och höga betyg skulle själva meningen med alltihop vara noll och intet.

Däremot så finns det ju absolut skillnad på hur kritiken ser ut. Det bästa som finns är ju naturligtvis konstruktiv kritik, vare sig kritiken sen är positiv eller negativ. Man kan också ge negativ kritik på ett bra sätt utan att den för den sakens skull måste vara konstruktiv. Alla vill/hinner inte specificera för varje bil de kommenterar exakt vad som skulle kunna förbättras och hur, utan kanske är mer intresserade av att bara uttrycka sin åsikt.

Men i så fall tycker jag ändå att den åsikten ska vara vettigt uttryckt. Den kommentaren som avses här tycker jag inte är ett särskilt bra exempel på vettig men icke-konstruktiv negativ kritik (häng med i den meningen om ni kan tongue ).

Betänk gärna att sättet kritiken uttrycks på är det som avgör om ägaren till bilen som kommenteras tar till sig kritiken eller inte, och det är väl ändå det som är meningen med kommetaren från första början? Om ni ändå lägger energi på att kommentera överhuvudtaget, så kan ni lika gärna också lägga omsorg på att formulera på ett vettigt sätt.

Som sagt, även icke-konstruktiv negativ kritik går att uttrycka med visst mått av "vett och etikett".

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex

Biltokig
870 Inlägg
1 juni 2007
Instämmer! Konstruktiv kritik är bara givande för den som laddat upp bilen då den då får tips på vad som kanske skulle kunna göras snyggare?
Man får lära sig ta kritik också!

En sak som är väldigt störande är när folk går in på nån bil man har upplagd och röstar 1:a utan att berätta vad som är fel! visst folk får gärna rösta 1a på min bil, men man vill gärna ha en motivation - VARFÖR tycker du min bil är ful som stryk... Oftast gör ju folk tyvärr så bara för att jävlas, vilket är ruggigt omoget!

Volvo: Built to protect Volvo drivers from other Volvo drivers.

Modell & modeskribent
280 Inlägg
1 juni 2007
Är det bara jag som vill veta vems bilen är så man kan få se fler bilder? På bilden du la upp var den då inge snygg alls..

- I dont need your attitude, I have one of my own -
http://janinanaslund.blogg.se

Troligen galen...
567 Inlägg
1 juni 2007
Janina skrev:
Är det bara jag som vill veta vems bilen är så man kan få se fler bilder? På bilden du la upp var den då inge snygg alls..

jag gissar att det är denna bil: http://www.garaget.org/?car=52618

Administratör
11 915 Inlägg
1 juni 2007
Alla har rätt till sina åsikter och att få uttrycka dem, men här på Garaget gör vi det med respekt utan att varken håna eller göra narr av varandra.

Med det låser jag den här tråden då det inte finns nån anledning till att föra vidare diskussionen. Den börjar gränsa mot att vara elak...

Mvh

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

Sök