Hejsan! Tyckte det var dags att registrera sig då man har kikat runt på garaget lite då och då, och nu behöver jag lite tips från lite mer erfarna människor
Jag köpte mig en ny bil för ett par veckor sedan, en saab 9-3 ss 2004, och skulle ta bort emblemen på den i förrgår. Jag började med att tvätta bilen, sedan sågade jag av bokstäverna med fiskelina. Jag tog sedan bort limresterna med kemiskt ren bensin och polerade bort det sista.
Men efter jag hade fått bort alla limrester från nummer "3", såg jag att det hade blivit massa lacksläpp =/
Det syns förövrigt inte att det har suttit några emblem på de andra ställena jag tog bort och polerade, så jag förstår inte hur det blev såhär just på 3an.
Nu undrar jag ifall ni har några tips på hur man ska fixa detta på ett bra sätt? är det omlackering av hela luckan som gäller kanske, och isåfall vad brukar det gå på hos en seriös firma? För det blir ju knappast bra om man fyller i alla dom små lacksläppen med färg.
Tycker detta verkar väldigt skumt, har inte hört talas om någon som har råkat ut för detta innan. Känns som att lacken var dålig där under redan från början på något vis.
Här har vi bild på det:
Tack på förhand!
// Emil