18 september 2015
Trådstartare
Hej
Jag har en S60 2.4 grundmodell från 2001.
Den har gått cirka 15 000 mil.
Den är inte trimmad.
Den hade felkoder på spjällhus, gaspedal. Den gav information om emissioner och motorservice erfordras omgående.
Den hade svajig tomgång, dog lätt, gasade själv, både mjukt och pumpande.
Svårstartad, och kunde dö när jag stannat i ex v en korsning.
Möjlighet till cruisekontroll kom och gick.
Kunde tappa kraft och gå ner i runt 70 km på motorväg. Då behövde den startas om för att kunna få kraft igen.
Bytt termostat och tempgivare. Rengjort LMM.
Lämnat till Volvo. De har bytt spjällhus och styrbox. Samt gått igenom kablage. (Det ska de göra en gång till)
De har fått bort alla felkoder - men bilen går lika kackigt ändå.
Bilen är i skrivande stund kvar hos dem. De frågade om jag bytt motor, det har jag inte gjort, men tidigare ägare kanske har gjort det. De såg att kablar hängde lösa och kanske att de var "feldragna". Visst bör de väl kunna se om motorn bytts nån gång?
Är det nån som har en aning om vad detta kan bero på?