angående 6.5" läst om alla sorts märken... bra om dom flesta men då undrar jag vad som är bäst för djupbas (hiphop dunk) och dance musik.. för 2500-3000 klassen för 4 stycken.
måste man ha diskanter i baksätet? eller räcker det med ett kit därfram med diskanter och filter.
och vill gärna att 6.5 bak ska vara lättdrivna för ja hade tänkt köra dom på stereon.. så vad ska jag satsa på ? allt är till en amazon..
angående 6.5" läst om alla sorts märken... bra om dom flesta men då undrar jag vad som är bäst för djupbas (hiphop dunk) och dance musik.. för 2500-3000 klassen för 4 stycken.
måste man ha diskanter i baksätet? eller räcker det med ett kit därfram med diskanter och filter.
och vill gärna att 6.5 bak ska vara lättdrivna för ja hade tänkt köra dom på stereon.. så vad ska jag satsa på ? allt är till en amazon..
har tänkt ett jbl gto 75.4 steg
För att få djupbas så kommer inte att 6½" räcka, särskilt inte om du vill kunna spela lite högre (om dessa nu inte är spec. gjorda för att spela bas, men då sätts de till 99.9% i portad låda,som tex. JL och DLS) Subben är den som skall spela djupbasen. Du kan där imot få en rapp bas med mycke attakt.
Förstår inte hur du menar med att driva allt på stereon, fast sen ska du ha ett 4-kanals steg? Det bästa är ju att driva alla dina högtalare på steget..
det räcker med ett koaxialsystem fram. helst ett bra som "möter" upp basen. kör helst på ett steg, du kommer märka skilnad på ljudet. det finns många bra märke Infinity, JBL, Pheonix Gold.
okej.. men om dom är sämre bak, + att jag kör dom på stereon , kommer dom börja spraka i höga volymer? jämfört med jbl högtalarna fram som drivs på steg.