3542
Sök

Nissan 300ZX JDM/J-SPEC ombyggnation

efter att ha ägt min Nissan nu i 4 månader så har jag bestämt mig för hel ombyggnation, utvändigt, invändigt och motor, men en sak i taget o då börjar jag med exteriören som är i lite halvdåligt skick, men det ska ändras med... Visa mer

16 864 Visningar
Uppdaterades senast 24 september 2015
183 Inlägg
19 september 2014
Trådstartare
tack så mycket för era åsikter! dom uppskattas starkt!
fått prisuppgift på Bagagelucka från Usa 10.000:- med frakt, så beställer huv i samma veva så blir frakten inte så blodtörstig! tack för all support!
Sponsorer sökes till bygget!
//Martin

183 Inlägg
21 september 2014
Trådstartare
nu har bilen stallts av och demonteringen har påbörjats och frågor till er på smakråd tar snart slut så bygget kan börja wink

så står pärlan i dagsläget, Front bortmonterad, framskärm bortmonterad och sidokjolen bortmonterad, blir ny framskärm då dom befintliga fanns det inga fästen kvar till fronten
https://www1.garaget.org/gallery/images/148/147822/147822-57dadf8e19282df4aa9f3f1e9473bf74.jpg

kollade på nya framskärmar till bilen, det blir glasfiber så behöver det inte rosta wink finns 2st som faller mig i smaken och det är dessa:

+20MM
https://www1.garaget.org/gallery/images/148/147822/147822-37c4de1f4123d5e522914d2372a6c5db.jpghttps://www1.garaget.org/gallery/images/148/147822/147822-03804f8ebdfe89158d7cfe703d7a3e77.jpg

+25mm
https://www1.garaget.org/gallery/images/148/147822/147822-cd93bf67708e9ec839bf147bfda338cb.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/148/147822/147822-fb1f7ea6336c9de19cff25d7678fe823.jpg

I stort sett dom 2st det finns att välja på till 300an, tycker nr1 "+20mm" skulle passa bäst till bygget, vad tycker ni?

Och för att inte behöva ta nya hål i framskärmarna sen och få bort dom fula orangea som sticker ut en del så kommer det monteras blinkers i backspeglarna med detta kit från Vis Racing:
https://www1.garaget.org/gallery/images/148/147822/147822-e79aa21cc571fcf257feae40e969129e.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/148/147822/147822-85c4d7e47a50d9a81528172cbdd0c147.jpg

Nu är det slut på frågor och dags att påbörja bygget, bara hoppas att det blir klart till våren 2015!

Retarded or just Overjoyed
353 Inlägg
21 september 2014
Tyckte nr 2 var snygg också, kan dock bero på att den visningsbilen var snyggare i helhet!

725 Inlägg
22 september 2014
tror att nr1 kan bli schysst! är inte för mycket liksom! backspegel blinkersen var najs! big_smile

240 Inlägg
29 september 2014
Detta får ju änna ta och följas när jag själv har en 300a! smile Lite småtips så bara om du inte redan känner till det, RHD Japan säljer en hel del gott till dessa om du söker på "z32", bla. cusco fullbur, diverse olika bodykit, huvar och takvinge i kolfiber smile

Annars på lite närmre håll så har du ju Z-centre i England som säler ett annat breddningskit för cirkus 3500 och en annan modell utav framskärmar. Riktigt nice bil du har att utgå ifrån från start! big_smile

Släng gärna en koll och kommentar på mina två projekt
Mitsubishi 3000GT VR4 banpreppas
Mitsubishi GTO MR edition

183 Inlägg
29 september 2014
Trådstartare
Va kul att du följer! riktigt schysst 300 du har! men har sett den ute på blocket har jag för mig?

RHF japan har jag inte hört talas om än, men ska ta o kolla lite där nu, tack för tipset! smile

Z-centre känner jag gott tilll! beställt lite småsaker därifrån faktiskt, b.l.a rampen under bagageluckan beställde jag därifrån!
Men tack så mycket kul att höra sånt big_smile

Sutalainen skrev:
Detta får ju änna ta och följas när jag själv har en 300a! smile Lite småtips så bara om du inte redan känner till det, RHD Japan säljer en hel del gott till dessa om du söker på "z32", bla. cusco fullbur, diverse olika bodykit, huvar och takvinge i kolfiber smile

Annars på lite närmre håll så har du ju Z-centre i England som säler ett annat breddningskit för cirkus 3500 och en annan modell utav framskärmar. Riktigt nice bil du har att utgå ifrån från start! big_smile

240 Inlägg
29 september 2014
Dowzy92 skrev:
Va kul att du följer! riktigt schysst 300 du har! men har sett den ute på blocket har jag för mig?

RHF japan har jag inte hört talas om än, men ska ta o kolla lite där nu, tack för tipset! smile

Z-centre känner jag gott tilll! beställt lite småsaker därifrån faktiskt, b.l.a rampen under bagageluckan beställde jag därifrån!
Men tack så mycket kul att höra sånt big_smile

Tackar! smile Jo det stämmer den ligger ute på blocket, tyvärr tappat det mesta utav motivationen då jag skruvat på den mer lr mindre hela sommaren. Men med tanke på hur få det är som hör av sig så lutar det la änna åt att snarare försöka få fatt i en vinterförvaring så länge så kanske motivationen hittar tillbaka lagom till våren eller nått smile

Två andra bra sidor är CZP och Z1 Motorsports över i staterna, själv än så länge bara köpt utav CZP men bägge har mängder med prylar! smile Rimliga priser vad gäller frakt med och även sen på tull och moms

183 Inlägg
30 september 2014
Trådstartare
hoppas du hittar nån bra vinterförvaring åt den! annars får jag väll ta den ur dina händer wink

ja dom sidorna har jag vart inne en del o kollat på, blir nog en hel del delar därifrån också antagligen, iaf när man bygger motor osv. Är ju lite bättre fraktpriser än om man jämför med 3sx till 3000/gto wink dom tar ju skapligt mycket i frakt för småsaker tillochmed.

240 Inlägg
30 september 2014
Får la se, du kan få ta över den om du vill haha så har jag mer cash att lägga på gto'n istället wink Bara turbona kommer ju gå på strax över 30k ^^

Ja 3sx är bra dyra vad gäller frakten, kommer troligen försöka köpa utav ninja performance istället så mycket som möjligt smile

4 Inlägg
10 oktober 2014
Flares, originalhuv, originalvingen och sen clear/vita blinkers bak skulle bli grymt Martin! wink O så feta fälgar o massa kräm under huven, då blir bilen gosig tongue

Säffle
10 Inlägg
10 oktober 2014
Då Nissan 300Zx har var drömbilen i många, många, år så följer jag med spänning. Ska du absolut byta huv så röstar jag för alternativ 1, skärmar röstar jag för alternativ 2 med flares bak. Blinkers i speglarna var också riktigt snyggt, har jag inte sett tidigare. Bakljus är det smoke eller clear/vita som gäller. Tycker att de kitten med runda lyktor ser lite påklistrat ut. Men det är min smak det, huvudsaken är att du blir nöjd! ;-)

183 Inlägg
23 november 2014
Trådstartare
inte mycket uppdateringar här från min del då massa annat som kommit ivägen, bytte bort min saab mot en BMW, 2 dagar senare ville han byta tillbaka då han kört sönder kopplingen, inga papper hade då anländigt så jag kunde skriva över hans bil på honom igen, men han var väldigt ivrig på att byta tillbaka att han tillochmed hotade mig och sa att han skulle ha bilen NU, vilket han fick, när den stod på mig i ytterligare 2 dagar. Lyckligtvis gjorde han inget dumt under den tiden som jag fick stå för..
Men där står jag med en trasig bruksbil, funderar starkt på vad jag ska göra eller vad jag ska ta mig till....
Efter mycket funderingar o dumma ideér så beslutar jag mig för att byta den jäkla kopplingen, vilket gick helt okej, tog en lördag och plocka ner allt och konstatera att det var lika bra att beställa ett helt nytt kopplingskit då kulorna i urtrampningslagret låg vid svänghjulet, tryckplattan var skadad och lamellen nästan slut, kopplingen byttes helgen därpå (2 helger sen) och nu går bilen fint igen.

Blev ju ett litet bakslag i ekonomin men nu är det dags o snart lägga pengar på nissan!
Tänkte vara lite smart o beställa en hel del grejer i samma beställning, då jag måste beställa från USA, så blir det inga flera frakter osv. men vid årsskiftet så kommer det beställas grejer helt klart! så under tiden så får jag riva ner bilen lite till! big_smile
Och putsa på dom andra bilarna wink

Sköt om er gott folk! /Martin

1 282 Inlägg
11 juli 2015
Hojta till om du är intresserad av "klara"bakljus till 300an smile
Senast redigerat av Vita_Vargen (11 juli 2015)

183 Inlägg
19 september 2015
Trådstartare
ursäkta att jag inte updaterat tråden något, men har inte kört bilen på hela sommaren pga att den gått illa. nu är det fastställt att det är en brusten kolvring.. dom som kan dom här bilarna vet att det är inte roligt att arbeta på en sån här motor.. inte den billigaste heller, så det blir en motor-renovering, men då med smidda kolvar o stakar, större turbos, toppmatade spridare och lite lull lull smile men som sagt inget billigt motorbygge så lär nog ta ett bra tag o få ihop till det!
Senast redigerat av Dowzy92 (24 september 2015)

82 Inlägg
6 oktober 2015
Kolla in Zshop i Kanada, myyycket 300a grejer, även lite udda saker.
http://www.zshop.ca/make/300zx-z32/

Funderar också på flares till skärmarna å en Abflug vinge, finns även^

Sök