3476
Sök

Subaru Impreza WRX STI -13

74 Inlägg
2 november 2015
Trådstartare
#1
Jag har inga direkt problem med min bil.

Men jag vill gärna ha lite tips/råd/inspiration om vad man kan
göra för att få bilen till att låta mer gött OCH få ut mer HK/NM.

Just nu så ligger ett Invidia Dual N1 på listan.
Sen har jag inte direkt många andra tankar om vad man kan göra
med bilen.. Har funderat på 200cells men då måste man mappa
om bilen..

Dessa bilarna är inte så trimvänliga har jag fått höra. Men jag vill
gärna få ut lite mer utav min 2.5L Boxormotor!

Någon som har lust att assistera mig i tänkandet?

Bifogar med en bild så ni får se vilken bil jag menar.
Många som sjukt nog misstar sig på Hatchbacken..
http://i.imgur.com/qT4FcwP.jpg

Ägda bilar!
------------
Honda CTR -04

4 822 Inlägg
2 november 2015
#2
först skriver du

Bullpop skrev:
Men jag vill gärna ha lite tips/råd/inspiration om vad man kan
göra för att få bilen till att låta mer gött OCH få ut mer HK/NM.

och sen
Bullpop skrev:
Har funderat på 200cells men då måste man mappa
om bilen..

men det är ju precis det du får gör för att få ur mer effekt, dvs mappa den och då brukar man i samband med det byta avgassystem, bränslepump, tändstift.
Bullpop skrev:
Dessa bilarna är inte så trimvänliga har jag fått höra. Men jag vill
gärna få ut lite mer utav min 2.5L Boxormotor!

jasså var har du hört det? det går att få bra fart på dom, visst orginalkolvarna i 2,5 liters STI motorn är ju tyvärr inte jätte bra men så jätte kassa är dom ju inte men vill man vara helt säker på att det ska hålla så räcker det att bara byta kolvarna till smidda diton.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

74 Inlägg
2 november 2015
Trådstartare
#3
Christian S skrev:
först skriver du

Bullpop skrev:
Men jag vill gärna ha lite tips/råd/inspiration om vad man kan
göra för att få bilen till att låta mer gött OCH få ut mer HK/NM.

och sen
Bullpop skrev:
Har funderat på 200cells men då måste man mappa
om bilen..

men det är ju precis det du får gör för att få ur mer effekt, dvs mappa den och då brukar man i samband med det byta avgassystem, bränslepump, tändstift.
Bullpop skrev:
Dessa bilarna är inte så trimvänliga har jag fått höra. Men jag vill
gärna få ut lite mer utav min 2.5L Boxormotor!

jasså var har du hört det? det går att få bra fart på dom, visst orginalkolvarna i 2,5 liters STI motorn är ju tyvärr inte jätte bra men så jätte kassa är dom ju inte men vill man vara helt säker på att det ska hålla så räcker det att bara byta kolvarna till smidda diton.

Som jag skrev behövde jag tips/råd även fast jag har bara några enstaka funderingar själv!
Alla som mappar/chippar osv säger att dem gör inte det på den sorts bilen för motorn inte är
så trimvänlig.

Men tackar för hjälpen iallafall. Får kolla upp det med kolvarna!

Ägda bilar!
------------
Honda CTR -04

4 822 Inlägg
2 november 2015
#4
Bullpop skrev:
Alla som mappar/chippar osv säger att dem gör inte det på den sorts bilen för motorn inte är
så trimvänlig.

då skulle ju ingen som har en Impreza STI 06 eller nyare kunna mappas sin då för det var ju då 2,5 liters motorn kom till Sverige? så vad är det för företag som säger det? dom företagen som jag vet om som mappar Subaru mappar även dom, tex Trollspeed, JRM, PBZ, AG´s, MaxxTuning.
här har du en länk till JRM´s hemsida http://www.jrm-racing.se/subaru/impreza-2011-2013/trim

jag har ett 2,5 liters shortblock med 2 liters toppar i min och jag har 369Hk och 525Nm , att det är lite väl lite Hk beror på att turbon är lite väl liten då jag kör med samma som när jag hade 2 litersblocket.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

4 822 Inlägg
2 november 2015
#5
du är hjärtligt välkommen att besöka vårat forum www.subaruclub.se/forum, klubben finns även på facebook om du föredrar det.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.


Sök