28 oktober 2015
Trådstartare
Tjenare!
Jag har en 1995 volvo 850 T5 italien import. För några veckor sedan så skulle jag starta bilen efter jobbet, då gick den på ca 500 varv i 10 sekunder sen la den av, efter det gick den inte att starta. Motorn gick runt men det ville inte skutta igång. Tillslut så kom en kompis och så knuffade vi igång den och då gick den som vanligt. En vecka senare så kom samma problem igen, jag hade varit inne och tränat i någon timma sen när jag startade den så gick den igång på ca 500 varv i 5-10 sekunder sen la den av och sen fick jag knuffa igång den. Nu ikväll nån vecka senare så blev det samma sak igen. Sätter mig i bilen, vrider på nyckeln, går igång och lägger sig på ca 500 varv och hostar sen lägger den av och startar inte. Motorn går runt utmärkt men den vägrar att gå igång. Ibland kan den skutta igång och hosta en sekund, sen lägger den av igen. Den vill bara starta när man knuffar, kan någon hjälpa mig att lista ut vad det kan bero på? Ska påpeka att under dom här veckorna så har den gått väldigt bra utöver dom här problem dagarna och startat med nyckel utan problem. Bilen har gått 28.000 mil och är inte trimmad, utbytt turbo till en större men ligger runt 0.65-0.7 bar i laddtryck. Detta gjordes av förra ägaren som jag känner väldigt väl och han hade inte det här problemet.
Senast redigerat av tornqvistarn (28 oktober 2015)