30 november 2015
Trådstartare
Saab 9000 -98. Börjar bli lite less på de stora Bosch-extralysena som sitter i fronten, men vill heller inte ta bort dem då jag vill ha bra ljus.
Det jag tänkte på är om man skulle xenonkonvertera helljus och dimljus och koppla samman dessa så när helljuset bländas på så gör även dimljusen det.
Många säger att man ser sämre längre fram ju ljusare man har det närmare bilen (som det blir med dimljus), men om man skulle ställa om dimljusen så de lyser mer som helljus så borde man bara få bättre syn framåt, visst?
Då tänker kanske många att dimljusen kommer blända om jag ska köra bara med dem, men det har jag inte tänkt göra. Som jag har nu har jag kopplat bort dem eftersom bara ett funkade.
Vad gäller besiktningen så drar man bara ut säkringen för dimljusen då de inte behöver funka. (Eftersom det inte är lagligt med xenon i dimljusen.)
Nån som har kopplat så och tycker det funkar bra? Eller är det en dålig idé? Positiva och negativa kommentarer, vill få en uppfattning hur det kan fungera innan jag gör nåt.
Saab 9000 -98, classic med A50 inredning, pilotstolar och aeromotorn.