2102
Sök

Baslåda (Okänd)

3 Inlägg
6 mars 2016
Trådstartare
Tjenare!
Nu är det så att jag köpte en liten bil för cirka 2 år sedan, som första bil.
Den hade ljud draget i sig redan, plus slutsteg och baslåda.
Nu skall bilen skrotas då den har haft sitt roliga och jag inte har tid eller lust o laga all småfel.

Men nu kommer vi till det jag verkligen skulle behöva hjälp med..
Om baslådan jag fick med, är ett hemma bygge eller något som kanske bara är en otroligt gammal baslåda som inte säljs längre.
För jag har letat o letat men finner den verkligen ingenstans.
Det sitter Infinity högtalare i den, och den svarta lådan bak på baslådan så står det så mycket som:
MGT Cpa-300.

Bilder på länken finns, har en sketen lur så inte jätte bra bilder.
Men skulle verkligen uppskatta hjälp..

http://imgur.com/a/tXcuQ

Ha en underbar söndag!

Lastbilsschaffis
886 Inlägg
6 mars 2016
Den "svarta lådan" är slutsteget som bara för smidighetens skull är fastskruvat på lådan. Skulle säga att det där är en hyfsat standard sluten låda som går att köpa på hos dem flesta återförsäljare av ljud. Ett vanligt ihop plock där man tar ett par högtalare och sätter i en tom låda man köpt färdig.

"Man måste plocka isär något för att kunna lära sig att sätta ihop det igen"
Skriv en kommentar om vad du tycker och lägg en röst på någon av bilarna. Kolla också in mitt projekt 960 T5 .
Angry Drift Team

243 Inlägg
6 mars 2016
Någon får gärna rätta mig om jag har fel men dom gamla grön/blåa basarna från infinity ska vara ganska bra basar.

Du borde kunna få en vettig peng för dom om dom är friska :-P

Friskt satsat, hälften vunnet;)

3 Inlägg
6 mars 2016
Trådstartare
Någon får gärna rätta mig om jag har fel men dom gamla grön/blåa basarna från infinity ska vara ganska bra basar.

Den är faktiskt otroligt fresh, ser ingen skada på den över huvudtaget
och dunka det gör det då det inprincip har dunkat bort allt rost på min bil.
Vad skulle du sätta för pris? Snackade med några polare och dom var mer åt "äsch, du får inte mer än 600kr för den där" , men jag är osäker på det för det är fanimej en bra låda det där tongue

243 Inlägg
6 mars 2016
Gudn skrev:

Den är faktiskt otroligt fresh, ser ingen skada på den över huvudtaget
och dunka det gör det då det inprincip har dunkat bort allt rost på min bil.
Vad skulle du sätta för pris? Snackade med några polare och dom var mer åt "äsch, du får inte mer än 600kr för den där" , men jag är osäker på det för det är fanimej en bra låda det där tongue

Vågar inte uttala mig om priset, läste bara i någon tråd här på gorg att det var bra grejer..  Hör med evilaudio här på gorg, tror det var han som pratade om att det var bra grejer ;-)

Friskt satsat, hälften vunnet;)

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
7 mars 2016
Gamla Kappa-serien var helt ok. Inte den högsta skolan men väldigt trevliga.

Steget har jag INGEN aning om vad det är för ngt.
Men fann lite info om att det tillverkades mellan 1987 och 1991, specad till 2x150W.

Pris om du skall sälja? Inte en susning....

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

3 Inlägg
7 mars 2016
Trådstartare
Steget har jag INGEN aning om vad det är för ngt.
Men fann lite info om att det tillverkades mellan 1987 och 1991, specad till 2x150W.

På baksidan så kan man välja
100w x 4 eller 200w x 2

tongue vågar man kanske sälja den för 600kr, är rädd för att efter så kommer man få höra att den var värd otroligt mycker mer eller dylikt tongue

Sök