Ja, så lyder frågan. Jag har förvisso inte direkt bråttom heller att chippa bilen, men jag vill gärna veta lite i förväg vilken trimfirma är mest lämplig för min Octavia RS. Funderade på BSR (bra garantier osv.) men sedan gick tankarna över till V-Tech. Och sedan tog det stopp. Och eftersom jag vill vara ärlig både mot mig själv, och er som är mer kunniga än mig själv, så: nej, jag har
aldrig tidigare chippat en bil förut.
Jag har aldrig behövt att göra det heller (med tanke på att motorerna var inte tillräckligt bra nog), men denna kan jag kanske få upp i 300. Kanske. Vill heller inte ha hjulspinn vid start om den har mer än 300hk, vilket Octavian kunde få (läste någonstans på Taptalk). Förutsättning att man biffar den med andra grejer förstås. Hade varit bra om ni kunde nämna era erfarenheter med BSR och V-Tech ni som har, eller någon annan trimfirma. Och hur pålitliga de är och garantier. Och hur ska/bör man göra vid ett verkstadsbesök (troligtvis struntar de i att kolla kanske helt och hållet)?
Men det kanske är korkat att chippa en helt ny bil och bättre vänta en säsong till? Har som sagt en och annan fundering, och ingenting är kritat på någon vägg ännu. Jag tänkte inte trimma mer grundligt än bara just chippa, eftersom risken är mer än stor att kalaset kommer skena iväg till svindlande höjder. Motorn är samma som i nya VW GTI:n så som jag förstått det som, även om vissa har även sagt till mig att den är mer synonym med nya Seat Leon Cupras - fast nedtrimmad. Men det tar jag med en slev salt som sagt. Men när man ser detta blir man ju frestad:
https://www.youtube.com/watch?v=JWgLkJ3YjbU (Samma Octavia Mk3 som min, också bensin.)
Jag tackar så hemskt mycket för alla tips/råd!