20 april 2016
Trådstartare
Hej! Har haft problem ett bra tag med min 240 förgasarturbo nu, så nu testar jag ta hjälp här! Samtidigt som den spottar så hostar den till rätt så rejält, det rycker i bilen. Ibland går bilen som den ska, men oftast så går den riktigt dåligt!! Först misstänkte jag vevhusvent eftersom att det var en hel del olja som kom via vevhusventilationsslangen in i luftfilter/turbo. Så jag gjorde en tillfällig lösning och drog den slangen ner i en flaska och pluggade igen hålet vid luftfiltret. Den spottar fortfarande olja från dumpventilen, det är inte särskilt lite heller. Rätt så mycket olja! Dumpventilen är ett hemmabygge, gjord av en Stromberg 175 CD-2 förgasare. Kan även nämna att det verkar vara en hel del olja i tryckrör osv, vet att det oftast är lite olja i dessa men nu är det ganska mycket vi snackar om!
Däremot så när jag drog vevhusvent till flaskan så är det inge olja i luftfilter/turbo. Men fortfarande så spottar det via dump och en hel del olja finns i tryckrören!! Vad kan detta bero på?
Det som är gjort på bilen:
Borrad
Planad/portad
T3/T4 W Turbo
Andra ventiler
Tillsatssprut
Brytarlöst tändsystem
Har testat byta:
Tändkablar
Tändspole
Kollat så det inte är läckage vid nån slag uti tryckrör
mvh
Senast redigerat av jimmyanderss (20 april 2016)