Om du har direktström till pumpen och den pumpar och bilen ändå inte startar, kan det vara bränsletrycksregulatorn som nämndes ovan.
Jag är bara vagt bekant med hur det ser ut med Vortec V6:an eftersom min grabb har en sådan.
Det är tydligen vanligt att bränsletrycksregulatorn ger sig på dessa modeller och att insprutarna kläggar igen om det står still länge. Det är inga vanliga insprutare som du kanske är bekant med på andra bilar (elektriskt styrda) utan de öppnas bara om det är rätt tryck. Vilket i sin tur verkar försvåra rengöring.
Det kan också vara så att pumpen pumpar, men för dåligt. Måste mätas fram.
Gjorde en liten snabb sökning och hittade följande video (vet inte om den är bra) men den visar i alla fall hur det ser ut.
https://www.youtube.com/watch?v=Vox1vBYgzB4OBS, det är i princip bara 1995 års modell som har denna lösning. Det ryktas om vissa 1994:or också, men 1996 och senare ser insuget helt annorlunda ut.
Har letat runt lite då jag trodde mig ha samma fel på min 1996 Astro (snarlika symptom som dig) och jag vill minnas att priset var ca 20$ per spridare för den modellen du har. Astron har INTE samma insug som S10, men jag tror spridarna var samma.
Kontrollera saker innan du handlar, det blir billigast. Efter all felsökning var klar på min bil (flera dagar) visade det sig att det var löst på 5 min med en bit sandpapper (ärgad kontakt)
Om du har en rak 4 istället, så är problemet förmodligen snarlikt, men där har jag noll koll.