Köpråd: BMW 320i (E90)!?

henbry
4 september 2016 · 6 Inlägg

Tjena,

Jag har i dag en 2007 Volvo S40 som jag egentligen är nöjd med men känner nu att jag vill ta det ett steg uppåt och för mig är det en BMW 320i (E90) 170 hk från 2008-2009 (alltså under 100,000 kr) som gäller. Tycker denna bilen är fantastiskt vacker.

https://abload.de/img/320io4szj.png

Tyvärr ser jag alltid att BMW körs hårt ute på gatorna och speciellt liknande modeller som "alla" kan ha råd att köpa. Ser många unga som kör som idioter, rent ut sagt, så man är ju lite rädd att man köper en bil som har gått hårt för det syns ju inte alltid utanpå hur den har körts.

Du som äger eller har ägt just denna modell och årgång får gärna svara på mina frågor.

- Hur är kvaliteten på just denna modell och runt året 2008-2009? Något speciellt att se upp med?
- Är den dyr att serva och underhålla? Ungefärlig servicekostnad per år? Kör sällan mer än 2500 mil/år, oftast bara runt 1700 mil.
- Vilken bensinförbrukning fick du. Är den angivna intervallen 4,8 l/100km till 8,4 l/100km något så när realistisk eller skiljer det mycket? Frågan gäller självklart vid lugn körning.
- För en 2008-2009, hur många mil är skäligt att den har gått om priset är max 100,000 kr och köpes av en handlare? Vill endast köpa av en handlare då jag kan teckna en trygghetsförsäkring etc.
- Något speciellt att tänka på vid köp av denna modell och årgångar oavsett om det är positivt eller negativt?

Köpråd om andra bilar eller modeller undanbedes.

/henbry

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang