Jahopp! Ska börja på ett länge efterlängtat projekt nu med 140in. Visionen är Överladdad B20 och få den gatreggad (DVS... SFRO Byggbesiktigad och bullerprovad och regbesiktigad m.m) Mer tankar, idéer, frågor m.m.... Visa mer
Lägger väl upp lite bilder så ni vet vad jag har o göra med ☺
Skicket är helt okej. Inga mängder med rost.
Block. Borras till b21 så jag kan använda mina specialsvarvade kompsänk kolvar. 8-bultad vev.
Skufflucka glasfiber
Flippfront glasfiber. Lite naggad i kanterna. Någon som har tips på bra produkter för o fixa sånt. (Jobbat obefintligt med glasfiber ☺) Ska bygga rörramsfront på han.
Flippfront glasfiber. Lite naggad i kanterna. Någon som har tips på bra produkter för o fixa sånt. (Jobbat obefintligt med glasfiber ☺) Ska bygga rörramsfront på han.
Jag utgår ifrån B21et kolvar som är svarvade 1.6 mm. Sedan får jag se hur pass toppen behöver bearbetas i förbränningsrummen. Den ska ändå ner till KG och bearbetas i övrigt. Siktar på 8:1 komp. Får justera det med rätt packning annars. ☺
Nya golvplåtar till han. Någon har varit o klabbat o lagt några fula svetsar. Det ska åtgärdas ☺
Fick fatt i en mkt fräsch motorbalk ifall att den som sitter på är sunkig 👍
Några vevar. Bara bestämma mig för en. Blir 8 bultade i han iaf.
Har gått loss med mejselhammaren o kört bort all ljudisoleringsmatta och massa annat karosserikit o bös. Förbereder för blästring 😊
Blir lite sket. Får köra lite med snabeldraken 😆
PS. Apropå att bilderna är små så kan det vara jag som gör nåt fel när jag lägger upp dem här på tråden. Tips är isf välkommet. Men jag tror att man ska kunna klicka på en bild för o se den större. Annars finns alla bilder i fotoalbumet ☺... kul att det är några som följer. Jag ska försöka uppdatera så ofta som möjligt 👍
Nu har jag kommit på hur man gör bilderna större. Hoppas det glädjer någon
Har börjat rensa för att göra plats för rörramsfront så att jag kan slipa ner han och skicka på blästring. Även plockat varenda karroseriplugg, tagit bort sista ljudisoleringsmattan över kardantunneln och plockat täckplåtarna o dammsugit o blåst ur trösklar m.m.
Bromsservo och huvudcylinder borta
Ena innerskärmen plockad. Ska ta styrväxeln och andra innerskärmen härnäst.