tkd_rille skrev:panda666 skrev:tkd_rille skrev:
Vad tråkigt att människor inte är mer pålästa.
Renault kostar 220 tusen idag, några år gammal får du för 140-160 tusen.
Du laddar den i ett eluttag hemma, men du kan köpa till en box för att få den att ladda snabbare.
Jag vet inte om tesla bjuder på boxen. Sen kostar ju installation av behörig elektriker nån tusing.
Oljefolket skall bara hålla snattran för de har ju redan hindrat de en gång. Du kan räkna med att redan idag se mycket mer elbilar. Tex vår kommun köpte 6 st nya zoe till vad jag tror hemtjänstbilar.
Dessutom om du går in på teslas hemsida så ser du hur välutbyggt nät de redan har och de är på utveckling. Som du ser så kan du utan några som helst problem köra från skåne upp till skellefteå på el
Kolla bara floppen biogasbilar. De finns tusentals av dem, de flesta är strulbilar och de har fortfarande inte ett stort nät av tankstationer.
Jag själv kommer köpa elbil efter jag flytt till hus och kan ladda på nätterna.
det är inte som att jag är emot det^^ tror bara inte att nån kommer orka komma hit till blåa linjen och orka dra el så att jag kan ha en elbil i parkeringen^^folk har inte ens råd här att ha uttag för motorvärmare. o du..underskatta inte kraften som oljefolken har, tesla må kunna hoppa runt o fixa elnät här o där men dom som verkligen förlorar pengar på reservdelarna o oljorna kommer inte känna sig så glada_^^ vad kommer bmw och dom andra märkerna ha för elbilar? kommer dom kosta runt 200k? knappast;) man vill ju helst inte ha en gammal el renault som du sa som batteriet är halvdåligt. tänk om jag vill resa en längre sträcka sig 2000km? inte helt ovanligt då min familj besöker släktingar som bor så långt borta, måste då planera att stanna o ladda bilen flera ggr_^^^^
Aha du bor i smeten. Du vet vi utanför behöver inte bry oss om det Kostar de så mycket att få ett simpelt uttag till motorvärmare?
Underskattar inte oljefolken men de kan inte hindra utvecklingen nu.
Bmw har ju 2 elbilar redan. Ligger väl i deras prisklass som vanligt (dyr) i3 börjar väl på 380 något. i8 är skitsnygg i mina ögon den enda med snygg inredning med
Vad de andra märkena kommer ha för elbilar återstår ju att se när de väl sätter igång.
Renault har ju deras garanti att de byter ut batteriet kostnadsfritt när de nått en viss punkt.
Med en tesla är ju inte den resan på 200 mil ett problem förutsatt att de sitter stolpar eller finns folk som hyr ut sina eluttag till dig vilket redan finns
De finns en familj som bloggade om sin europaresa med en tesla. Men den får du allt ta och leta upp själv.
hehe du vet själv att tom ni som bor i täby och danderyd har inte råd med en tesla, eller har ni?^^ jag själv måste ropa på hassan o robba nån bank eller värdetransport för att få råd me nått sånt. i3 ser ut som shit både in o ut, har testat en sån på jobbet. i8 är väl bara för max 2 pers. vad kommer deras sedan att kosta? halv miljon? så vi får nog se^^ javvist europaresa men har alla länder man åker igenom el uttag? man måste ju planera perfekt annars blir man utan el och säg kanske hamnar i nått land som inte har el uttag^^ bara bogsera bort skiten hela vägen sen:)
0
0
0
0