2468
Sök

billjudshjälp i 850?

med lem
1 925 Inlägg
14 juni 2007
txi skrev:
bilen du har ska du ha basen vänd frammåt, annars förlorar du allt vad tryck och bra ljud heter, och får bara en massa plåtskrammel från bakluckan.

på min kompis s80 med 2st jbl gt 12" i portad låda, exakt uträknad spelade dom nåt så in i helvete dåligt med basarna framåt....lät förjävligt...provade vänta på den mot luckan istället ( bakåt altså ) o det spelar så satans högt o bra ! o den skakade inte alls mycket i plåten...enda var nummerplåten men det la man ju en tvättsvamp bakom så var de löst....

vad jag menar är : prova alltid båda hållen på lådan ! är inte alltid det låter bättre med basarna innåt !

txi skrev:
haru lådan redan ?

vad jag fattar det som vill han bara göra en ny front sida så det ser cleant ut, o behålla orginal lådan bakom, har jag rätt eller fell ? tongue

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !

21 761 Inlägg
14 juni 2007
Jag håller med _fillan_ att lådan i en 850 sedan låter bättre med basarna vända bakåt faktiskt, en kille på mitt jobb har byggt flera lådor i sin 850 sedan och kom fram till att det blev överlägset mest tryck när basarna var vända mot bakluckan.

Både jag och flera andra sa att lådorna i en sedanbil generellt ska vara vända mot ryggstödet för att få in basen i kupen, men det fungerade inte i hans bil. I en billjudstävling så blev inte ljudet högre eller mer basrikt när dörrarna var öppna heller, det är väl ett tecken på att det fungerar med lådan vänd bakåt.

Men varför just 850 sedan beter sig på det sättet vet jag inte.

Sök