Tja. Någon som vet ifall volvo 740/745 1988/89 framstrålkastare passar volvo 745 1990? Det är ju två olika fronpartier men på bildelar hemsidor så står det 88-92 så vart lite fundersam och undrar ifall det är någon som vet om de årsmodellernas framstrålkastare passar varandra? 😄😀
Jag vet, jag har själv haft en 90a med 940-strålkastare, men det går att montera som sagt, enda problemet är att huvens bula inte är riktigt samma bredd som grillen så det beror på hur noga man är med det.
Jag vet, jag har själv haft en 90a med 940-strålkastare, men det går att montera som sagt, enda problemet är att huvens bula inte är riktigt samma bredd som grillen så det beror på hur noga man är med det.
Plus om du byter huven så lär du byta torpedplåten för dom felar också på bredd.
Så det räcker alltså bara med att köpa 940 strålkastare och blinkers, grill och sedan byta? eller är det något annat som måste bytas? Passar det rakt av? isf vore det super eftersom att 940 fronten är snyggare
Inget mer såvitt jag vet. Du får som sagt leva med att huvbulan är lite för bred, skall det se ut exakt som en 940 så bör du byta även huv och torpedplåt och egentligen även stötfångare, men det är inget man direkt tänker på om man inte vet om det.