Ska byta från automatväxellåda till manuell m47. har börjat med att köpa ett manuell-kit, delarna ligger o väntar, ska bara vänta med att sätta igång tills jag har tid.
svänghjul, lamell, tryckplatta, urkopplingslager, kopplingsarm, växellåda m47, hardyskiva, kardan med stödlager, kopplingswire, wirekloss, och pedalställ. ska även köpa ett lager som heter 6202 2RS som tydligen ska sitta i nållagret innan svänghjulet som man verkar behöva. sen tror jag att jag har allt för att sätta igång
automatarn nere! missade dock kickdownwiren haha så fick klippa av den i sista sekund!
var lite bökigt att få ner konvertern, men lossade man på kåpan under motorn vid tråget så kom man åt dom 4 bultarna så konvertern lossna från startkransen
där skulle wiren visst in haha
3 pedaler, var lite krångligt att få dit, hade ett pedalställ från 940 men det passade inte! så fick ta ett från en 740 -89!
dit med wiren i pedalen
här satt vi dit ett lager som heter 6202 2RS och en låsring till det, lagret finns på biltema o det passa perfekt istället för metallhylsan som satt där innan
dit med svänghjul, lamell och tryckplattan
manuell uppe!
fick byta kardan, både främre och bakre
dags att koppla förbi startspärren
den blå/gröna och en av dom rosa ska kopplas ihop så startar den
Testar här då jag inte fått svar i den andra tråden.. Jag själv har en 740 -89 som jag har en automatlåda i, men jag är sugen på att sätta i en M90, är det genomförbart? Mvh!