3907
Sök

Passat 2,8 v6 uppgraderingar, HJÄLP!

35 Inlägg
12 mars 2017
Trådstartare
Hej!
Har sökt efter sänkningsfjädrar/dämpare/coilovers till min 4motion paasat, men hittar inget vettigt prisat. Tycker den är helt åt helvete mjuk och svampig. Alldeles för hög också... men om jag gungar bilen verkar dämparna okej (slutar gunga typ direkt).
Iom att det är 4motion i samband med audi sexan ska det vara audis quattro torsen system jag har, och vad jag kan läsa mig till ska jag ha samma stötdämpare och fjädrar (hjulspindlar, drivknutar, hjullager, well allt som har med chassi att göra) som a4 quattro.

Så jag har två frågor:
1: jag vill ha kvar lite komfort i bilen, men inte ha någon båtkänsla, hur långt kommer man med bara sänkfjädrar?

2: det är svårt att hitta delar till 4hjulsdrivna varianten (no pund intended) hur mycket passar rakt av från a4?

Ps, inre styrleden/styrväxeln tycks föra lite oväsen vid gupp och hårda ratt utslag, jag ser styrväxeln från hjulhuset men sen har vw skohornat ner en stor motor i ett litet hål så man ser inget av den... är det nått man ger sig på själv eller hur illa sitter det egentligen? tongue

Tack på förhand big_smile
Ludde

polish a turd, it's still a turd

311 Inlägg
12 mars 2017
Hej!
Själv köpte jag Koni's stötdämpare "str.1" , tror jag de heter, de är iallafall orangea, till bakvagnen och var väldigt bekväma men oehört stabila, tillsammans med beg sänkningssats från sasch.
Dock om styraxeln, det är dyrt och jobbigt, men kolla video på Youtube om du kan ha bilen ståendes lite, då tålamod behövs. Hoppas är till lite hjälp smile.

35 Inlägg
13 mars 2017
Trådstartare
nagasaki.020 skrev:
Hej!
Själv köpte jag Koni's stötdämpare "str.1" , tror jag de heter, de är iallafall orangea, till bakvagnen och var väldigt bekväma men oehört stabila, tillsammans med beg sänkningssats från sasch.
Dock om styraxeln, det är dyrt och jobbigt, men kolla video på Youtube om du kan ha bilen ståendes lite, då tålamod behövs. Hoppas är till lite hjälp smile.

Tack för respons! smile

polish a turd, it's still a turd

Sök