28 mars 2017
Trådstartare
det är nämligen så att jag brickade min 940 ltt för några dagar sen. den har gått en bit, så började smått och fick en gnutta ladd ökning (~0,4). valde då att försöka höja det lite mer för att få ut maximal kraft ur original wastegaten, eftersom den klara det tidigare fin fint.
test körde bilen efteråt, och det såg bra ut till en början. gick upp glatt i straxt under 0,5 bar vid medelmåttigt gaspådrag. däremot när man tröck på valde den att pusha upp till 1,5 innan den sa stopp för det. trodde inte ens detta var möjligt med original wg'n.
jag gjorde några få pulls till med ett medelmåttigt gaspådrag så den iaf kom upp närmare 1 bar. den toppa då 1,2 innan den sa stop. efter det försökte jag ta det relativt lugnt, men hörde då att dumpen börja kvittra. efter det så dog bilen på tomgång efter ett kvitter, annars klara den sig. kan ju ganska säkert säga att dumpen gick, men det var nästan väntat när man tänker på hur långt den gått.
problemet med det otroliga laddet återstår dock. jag valde att ställa in bilen i garaget igen för att gå tillbaka till original ladd och se om problemet återstår. detta dock sparar jag inför morgon dagen.
men hur kan den ens ladda så mycket? original ska väl vara som max 0,7 på lättryckarn? jag tänkte på wg slangen, men när jag kolla på den såg den ut att sitta finfint.
någon som har nån idé om vad det kan vara?