2470
Sök

billiga riktiga hästar till golf 2:a

alltid snabbast
73 Inlägg
14 maj 2007
Trådstartare
hej har 2 bilar jag vill kasta in billiga hästar i ..med billiga menar jag inte biltema utan under 10 lök ...iaf ena e en 1.6liters golf 2:a den andra e en gti 16vs golf 2:a

ser lika dana ut bara motor som skiljer typ smile tips på trim?

jag kör alltid snabbast e alltid först i kön!

alltid snabbast
73 Inlägg
14 maj 2007
Trådstartare
en till fråga som jag glömde skriva i .. e det svårt att turbo konvertera gti'n (jag har kunnig hjälp) men alltså blir det godkänt vid besiktningen 90% skriker släng i en turbo å 10% skriker du får den aldrig godkänd pga avgasutsläpp osv tack i förhand för era svar

Rallykalle och kabeltattare
422 Inlägg
14 maj 2007
Du kommer aldrig få den godkänd med turbo då GTi 16v motorn aldrig använt turbo. Skaffar du däremot en motor som har turbo från start så KAN det gå.

1.6:an är inge vidare att trimma då den har förgasare och inte så lågt komp. Satsa mera på GTi:n.

Det du kan göra på den för at få lite häst är att: Plana+porta toppen, extraktor rör, mappa om insprutet och voila. Nu har du kanske 20-25hk extra.

alltid snabbast
73 Inlägg
15 maj 2007
Trådstartare
uppar i hopp om fler svar thx

1 418 Inlägg
15 maj 2007
satsa på extraktor smile

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.

15 Inlägg
15 juni 2007
jag har planad topp o extraktorgrenrör på min 16V, den går hyffsat tycker jag.. inte så dyrt häller;)

Go low or go home!

250 Inlägg
15 juni 2007
Sälj båda och köp en roligare bil wink

------------------------------------------------------

Illustratör
826 Inlägg
16 juni 2007
För ett år sedan så kunde man turbokonvertera bilar som var äldre än 75 då dom saknade spec. avgaskrav. Dock kan man nu inte längre turbokonvertera bilar o besiktiga dom om man inte har sån tur att dom missar aller river ur turbon under besiktning dvs. tongue
Har dock inga övriga synpunkter på trimningen.

Mvh

Tänker...

12 086 Inlägg
16 juni 2007
atc skrev:
en till fråga som jag glömde skriva i .. e det svårt att turbo konvertera gti'n (jag har kunnig hjälp) men alltså blir det godkänt vid besiktningen 90% skriker släng i en turbo å 10% skriker du får den aldrig godkänd pga avgasutsläpp osv tack i förhand för era svar

Den kommer inte gå igenom SBP pga av att det sitter en turbo i den! Så enkelt är det..

huh?
10 427 Inlägg
17 juni 2007
Brukar ju kunna läsa på forum om att dom du har en bil utan katalysatorrengöring som du monterar i en motor (som är original) med katalysatorrengöring eller bättre avgasrening så kan man göra det...

Sen finns det väl olika grova insug till golfII-gti motorerna? Från det mindre till det grövre borde väl ge lite..Fråga Golf4life här på garaget, han verkar ha lite koll på läget.

550 Inlägg
17 juni 2007
Det går att montera Motorn från olf IV Gti. Då kan du besiktiga. Bara uppgradera bromsarna från Golf II G60 el Golf III Vr6 så e det inga problem.

Drop Shop
926 Inlägg
17 juni 2007
släng i en 1.8t motor från vag-familjen.
Annars är det väl extraktor, 2.5" fullflödes avgas, sätt på stora insuget på 16v'aren så får du lite mer toppeffekt.
Det går inte trimma sugmotorer billigt. räkna med 1000kr/hk.
läs mer om trim för kr/pl motor på http://www.gtiklubben.nu/index.php?m=2& … 5&id=0

1.6'an kan du ju glömma att få nån effekt ur tongue
på med sportsystem och öppet filter så låter det iaf snabbt.

Sök