3263
Sök

Ta bort emblem på ny bil... ??

190 Inlägg
17 juni 2007
Trådstartare
Hade en saab 9-5  -98 för ett tag sedan. den tog ja bort emblemen på. vart skit snyggt o bra.. men nån som vet ifall de e typ samma fastsättning på typ alla bilar.??

funderar på o göra de på min a4 -04, vill ju inte göra nåt som kommer bli dåligt lr kostsamt..

smile

Saab 9-5 2.0T :)

172 Inlägg
17 juni 2007
om du drar lite i dom så syns de ju om de sitter i dubbelhäftnde iaf.

5 Inlägg
17 juni 2007
Hade stora problem att få bort "klistret" som blev kvar på min a4 efter att jag tagit bort emblemen. Det gick visserligen men det var ett tidskrävande jobb...

"Jag körde hem men tog fel på hus och kolliderade med ett träd som inte finns på min tomt".
Ur skadeanmälan till försäkringsbolag. haha.

820 Inlägg
17 juni 2007
Bara att kolla om det är liknande ju smile

SSS -12
3 217 Inlägg
17 juni 2007
Åk till din V.A.G-verkstad och fråga hur de brukar gå till väga. smile

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

Colaberoende
1 219 Inlägg
17 juni 2007
Jag lossade emblemen på tjejens nya Seat Ibiza (en månad gammal från fabrik).
Änvände först fingrarna för att se hur dom satt och det var ju naturligtvis jobbig dubbelhäftande tejp.
Då plockade jag fram värmepistolen och värmde försiktigt så tejpen blev varm och släppte från lacken (Naturligtvis med lite dragkraft från mig också).

Dra inte för hårt och använd inte för mycket värme. Var rätt så försiktig i början.
För att få bort eventuella klisterrester på lacken sedan så använde jag en aning sprit för att lösa upp klistret men där får man inte gnugga för hårt. "Badda" mer och försök få klistret mjukt innan du tar bort det.

Sedan körde jag en polering på hela området (Bakluckan) och la sedan på vax så lacken blev skyddad.

/Ena

Lackerare
159 Inlägg
17 juni 2007
Ja var försiktig när du tar bort emblemet, och speciellt om bilen är väldigt ny för lacken kan ta skada.

Och det är rätt som Ena skriver...gnugga inte bort limmresterna, utan badda dom tills du märker att limmet går bort utan större ansträngning.

Badda bara lite i taget så du inte dränker det.....det kan ta lite tid för spriten eller thinnert att verka. Ha tålamod, så blir det bra.

Lycka till smile
MVH

BESÖK LACKFORUM PÅ: http://lackering.forum24.se/

3 Inlägg
17 juni 2007
Köpte min A4a för tre månder sen.. en vecka efter köpet drog jag bort bokstäverna där bak. Det är väldigt enkelt, ta en värmepistol sikta på den i typ 5-10sekunder och sakta med pillar bort bokstäverna.. det går väldigt enkelt och snabbt att göra! Skule något av nån anledning stanna kvar.. något litet märke från limmet eller så.. ta lite bensin och tvätta av det!!!

MVH//S-Line

Sök