Här kan ägare av Toyota eller Lexus få skriva av sig gällande dom problem som haft med sina bilar.
Man får även göra inlägg om att bilen varit problemfri.
Jag börjar med några av dom jag ägt.
Prius 2008 rullat ca 11500 mil vid inköp och 13300mil vid försäljning.
Har reparerat: Ingenting.
Prius 2010 rullat 4369 mil vid inköpet och 7670 mil vid försäljning.
Har reparerat: Böt startbatteri då bilen stod parkerad i garage 10månader av första ägaren vilket batteriet inte uppskattade.
Kostnad: 0kr då återförsäljaren stod för det.
Yaris 2014 nybil 200 mil kördes 50 mil av mig och självklart inga problem. Skamligt annars.
C-HR 2017 nybil 42 mil kördes 60 mil av mig och självklart inga problem. Skamligt annars.
Avensis 1.8 aut 2001 som rullat som en Taxikurirbil, 42000 mil när jag köpte den och körde den något år med enbart en generator som lät illa vilket kanske inte är konstigt med tanke på den konstanta belastningen från Taxiutrustningen.
Corolla Touring 1998 som hustrun köpte vid 22000mil 2001, den hade ägts av landstinget innan. Hon körde den 16000mil med ett flexrör och en abs-givare som behövde bytas. Bilen blev tyvärr antastad hösten 2012 av en självmordsbenägen hjorttjur som gjorde att bilen skrotades. Frugan klarade sig oskadd.
Prius PIP 2013 9774 mil vid inköp och har nu rullat 10087 mil, givetvis också problemfritt förutom några kaffelatte drickandes iPhonefi{{or som gjort i byxorna när jag rullat ljudlöst fram på gatan/parkeringen.
Har reparerat: ingenting.
Jo, ett problem till: Det är jävligt störande när det fastnar sten i däcksmönstret och man tvingas lyssna på tick tick tick tick tick tick tick när man kör genom staden.
Fyll på nu gubbar och kärringar.
Senast redigerat av Evildan (13 maj 2017)