3533
Sök

Centrallås ur funktion

8 Inlägg
3 juni 2017
Trådstartare
Hejsan bil vänner.  Jag har ett problem jag inte lyckas fixa själv och ber därför er om hjälp. jag kör en passat tdi 2002 där centrallåset slutat att fungera för mig. Varken med dosan eller att låsa vida dörren med nyckel. jag har bytt batterier i dosan och i reserv nyckeln men det funkar inte. Jag har även skruvat lös framdörren men hittar inget fel där. Har tittat säkringar på sidan där man öppnar dörren men alla är hel. Har också kopplat ur batteriet men ingen framgång där. Har ni någon aning om vad jag kan göra? Tacksam för svar.

Avstängd
10 388 Inlägg
3 juni 2017
Har du parat ihop nyckeln/arna med bilen igen efter batteribytet?

Ta en titt i överföringen mellan dörr och A-stolpe.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

8 Inlägg
4 juni 2017
Trådstartare
it_mutt skrev:
Har du parat ihop nyckeln/arna med bilen igen efter batteribytet?

Ta en titt i överföringen mellan dörr och A-stolpe.

Tack för svar ! Nycklarna är ihop parade. Ska titta överföringen.

688 Inlägg
4 juni 2017
Har int dom där åxå vacuumstyrt centrallås? Isånafall är det pumpen som sagt upp kontraktet.

8 Inlägg
4 juni 2017
Trådstartare
Curse skrev:
Har int dom där åxå vacuumstyrt centrallås? Isånafall är det pumpen som sagt upp kontraktet.

Okej jag ska titta upp de. Tack !

8 Inlägg
4 juni 2017
Trådstartare
Har prövat de ni föreslagit nu men ingen framgång sad

8 Inlägg
4 juni 2017
Trådstartare
Finns där inge mer säkrings boxar än säkringshållare innanför förardörren?

Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
4 917 Inlägg
4 juni 2017
Man måste kolla om det kommer fram ström till låset.
Detta är det första man kollar överhuvudtaget och sen får man ta det därifrån.
Curse som svarade ovan är ju på rätt väg.
En mätare och ett mått och problemets kärna är löst!
Senast redigerat av oljan (4 juni 2017)

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..

2 250 Inlägg
4 juni 2017
På 96 Passat ligger pumpen bredvid reservhjulet. En svart box typ 20 x 10 x 10 cm.

Tror jag har en sån liggande, som du kan få om det sitter samma i din bil.

2 250 Inlägg
4 juni 2017
Kollat kablaget mellan flrardörr o stolpe? Där brukar kablar gå av.

Dra lite försiktigt i en åt gången... själva ledarna kan vara av innanför isoleringen.
Senast redigerat av Meaganeowner (4 juni 2017)

8 Inlägg
4 juni 2017
Trådstartare
Meaganeowner skrev:
Kollat kablaget mellan flrardörr o stolpe? Där brukar kablar gå av.

Dra lite försiktigt i en åt gången... själva ledarna kan vara av innanför isoleringen.

Hej. Tack snälla mycket vänligt av dig. Men har hittat svarta boxen under matten vid förar golvet. Tydligen ska allt med larm och centrallås gå dit. Har en granne jag kan få en box av. Ska pröva byta den i morgon

6 202 Inlägg
4 juni 2017
Hej!
Oftast är det kablaget mellan förardörr och A-stolpe där en eller flera kablar gått av som orsakar att centrallåset inte fungerar men jag har även råkat ut för att det är glappkontakt vid säkringen för centrallåset  i säkringsdosan (löses i mitt fall med el-spray)

8 Inlägg
4 juni 2017
Trådstartare
jaka54 skrev:
Hej!
Oftast är det kablaget mellan förardörr och A-stolpe där en eller flera kablar gått av som orsakar att centrallåset inte fungerar men jag har även råkat ut för att det är glappkontakt vid säkringen för centrallåset  i säkringsdosan (löses i mitt fall med el-spray)

Hej. Jag ha kollat kontakterna från a till stolpen. Men ska även prova med spray i morgon. Tack

8 Inlägg
4 juni 2017
Trådstartare
Rektorrask skrev:
jaka54 skrev:
Hej!

Hej. Jag ha kollat kontakterna från a till stolpen. Men ska även prova med spray i morgon. Tack

http://www.jula.se/catalog/bil-och-gara … ng-629032/  är det något sådant du menar?

42 Inlägg
4 juni 2017
Den svarta boxen under mattan heter komfortstyrdorn och  brukar bli fuktskadade, och kablarna dit brukar gå av i lödskarvarna. Man kan inte bara byta hur som helst drt måste vara samma nr på boxarna.
Det kan även vara microbrytaren i låskistan, förarlåset styr alla dörrar.

Sök