3760
Sök

Köpråd Byta in ny bil mot annan,vad för värdeminskning

6 Inlägg
5 juli 2017
Trådstartare
Hej! Är som så att jag har beställt den nya Seat Ibiza i Xcellence utförande, men har kollat lite och verkar som FR varianten kommer att ligga väldigt nära i pris vad jag har gett för min, kanske lite till men det kan jag ge. Till frågan då, hur mycket tapp kan man vänta sig om man säg, byter in bilen efter typ 1 månad mot en fr istället? Kan man snacka till sig en vettig deal hos handlaren man var hos kanske eller är det svårt? Behöver lite tips angående detta.. (Bilen kommer vecka 29 så den har inte ens kommit  till Sverige än)
smile

1 661 Inlägg
5 juli 2017
Varför inte kolla om du kan boka upp en fr på en gång och slippa hämta ut den redan beställda bilen?

6 Inlägg
5 juli 2017
Trådstartare
CC72 skrev:
Varför inte kolla om du kan boka upp en fr på en gång och slippa hämta ut den redan beställda bilen?

Fr finns inte att boka ännu ens annars hade jag gjort det. Men får väl ananrs bara ta mig ner till handlaren och se vad de säger där.

6 181 Inlägg
5 juli 2017
Börja med att prata med handlaren. Värdeminskningen under första månaden är massiv, kanske 25% eller mer. Ekonomiskt vansinne att göra något sådant. Satsa på att få till en deal med handlaren istället, så du slipper att ta ut den redan beställda bilen.

Sök