3595
Sök

Skillnad mellan märkes grejer och andra grejer

79 Inlägg
17 juni 2007
Trådstartare
Hej. Det är så att jag ska köpa ny huvudenhet och har sätt bra priser på såna där import huvudenheter som tar dvd och allt möjligt för under 1000 lappen och undrar nu vad de är för skillnad på den och tex huvudenheter från brl som ligger på runt 2000? Är inte så kräsen så vad ska jag sattsa på? Måste minst va 4*45W och den ska ta mp3 skivor och gärna ha usb ingång

Mvh André

Beroende av billjud
151 Inlägg
17 juni 2007
Det gäller ju att kolla upp om andra har provat importgrejjerna och vad dom går för, finns ju riktigt guldklimpar som är svinbilliga, annars kan du ju satsa på en känd spelare då det oftast är tryggast då du vet att det håller. Lycka till
/Wikberg

"Det finns inga genvägar till det perfekta ljudet - Farbro Barbro"

79 Inlägg
17 juni 2007
Trådstartare
Ok då får jag höra mig för lite.. Men vad är skillnaden igentligen mellan en "billig" grej och en "dyr" grej?

63 Inlägg
17 juni 2007
andre_023 skrev:
Ok då får jag höra mig för lite.. Men vad är skillnaden igentligen mellan en "billig" grej och en "dyr" grej?

Elektroniken och komponenter.

79 Inlägg
17 juni 2007
Trådstartare
Stor skillnad? Är det så man märker det om man inte är ett dugg kunnig inom sånt här?

Väghyvel
252 Inlägg
17 juni 2007
är rätt stor skillnad i ljud kvalite o inställningar..

har själv testat både billiga o dyra spelare..

79 Inlägg
17 juni 2007
Trådstartare
joel_h skrev:

Men du som har testat, vilket tycker du jag ska sattsa på då? En billig med usb ingångar osv eller en dyr som bara tar imot vanliga cd? Är inte så kräsen men vill ju inte att saker ska gå sönder!

Väghyvel
252 Inlägg
17 juni 2007
andre_023 skrev:
joel_h skrev:

Men du som har testat, vilket tycker du jag ska sattsa på då? En billig med usb ingångar osv eller en dyr som bara tar imot vanliga cd? Är inte så kräsen men vill ju inte att saker ska gå sönder!

jag hade inte köpt en jätte billig kosta på dej riktiga saker då de billigare är av sämre kvalite o inte håller lika bra men det är av mina erfarenheter..

1 631 Inlägg
17 juni 2007
andre_023 skrev:
Är inte så kräsen men vill ju inte att saker ska gå sönder!

Vill du att grejorna ska funka i längden ska du hålla dig långt borta från billiga "import-prylar". Köp grejor av välkänt märke i en riktig butik i Sverige så klarar du dig bäst.

För små pengar, köp en spelare som inte är proppad med funktioner utan bara har det du absolut måste ha. En (märkes)-CD för ca 1500-2000 är helt ok idag. En DVD är det inte...

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX
Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
19 juni 2007
andre_023 skrev:
Stor skillnad? Är det så man märker det om man inte är ett dugg kunnig inom sånt här?

Det är skillnad på skärmarna också. På en sån där billig pling-plong skärm så är det ungefär 1 av 4 som får pixelfel inom ganska snar framtid.

mvh Jonas

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!

Got N/A?
358 Inlägg
19 juni 2007
Någonting som du också ska ha i åtanke är att effekten från de billiga spelarna inte håller måttet för 5 öre. Räkna med ungefär 1/4 av vad spec säger.

Sök