3558
Sök

Utelåst från e36 328 Touring

87 Inlägg
27 oktober 2017
Trådstartare
Tja! Har en 328 touring som jag råkade låsa in nycklarna i, genom att trycka ner låsknappen å sen stänga dörren, väldigt klantigt.... Frågan är hur jag kommer in i bilen?? Ska jag ta en ruta eller går det att bruka våld på t.ex låset i bagageluckan för att komma in?

Forummoderator
18 117 Inlägg
27 oktober 2017
Billigaste är väl att ringa en bärgare som kommer och fiskar upp låset för dig. Kolla det.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Evildan
27 oktober 2017
Hybrid_ skrev:
Billigaste är väl att ringa en bärgare som kommer och fiskar upp låset för dig. Kolla det.

Men det är ju både enkelt och smidigt utöver billigare.
Nä det är bättre att klirra en dora och skapa sig lite entusiastpyssel. wink

Alternativt kan TS undersöka möjligheterna att pilla bort skraplisten på en av bakdörrarna och kanske komma åt något stag inne i dörren med lämpligt verktyg såsom en krökt galge eller en glidskena för gardiner av u-format med ett litet sågat jack i ty det fungerar utmärkt på vissa bilar såsom Volvo 200-serien mfl som har mekanisk låsknapp tillika stag till låset.

Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
4 917 Inlägg
27 oktober 2017
Hybrid_ skrev:

Nä, billigaste alternativet är vildens..
In me lite plastkilar ovansidan dörren och sen en längre kraftig " rätt  " tillbockad ståltråd, så ordnar det sig..

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..

Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
4 917 Inlägg
27 oktober 2017
Hybrid_ skrev:

Nä, billigaste alternativet är vildens..
In me lite plastkilar ovansidan dörren och sen en längre kraftig " rätt  " tillbockad ståltråd, så ordnar det sig..
Klirra en ruta kostar väl MINST en" hundring" och är det sämsta alternativet+ en massa extrajobb..

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..

Sök