arvidfasth skrev:
Har en Bmw med m50b25IV som lever sitt egna lilla liv. Vi kallstart hoppar bilen igång lätt men så fort den kommer upp lite i temp och jag stänger av den är det omöjligt att på startmotorn få den att starta utan den bara maler på. Den går att rulla igång genom att den börjar tända mer och mer tills motorn går. När bilen väl är startad går den. Låter jag den svalna en bra stund kan det gå att få igång den på startmotorn om jag maler länge och hör att den börja tända mer och mer.
Misstänkte från början att tempgivaren var pajj så plockade bort den och kokade den samtidig som jag mätte motståndet och den funkar som sig bör. Har även mätt upp kablarna ända fram till boxen och det är inget avbrott. Kan ju tillägga att det luktar lite soppa när man maler på starten, precis som om den surar ner sig. Mitt nästa alternativ är då kam eller vevaxelgivaren. Om någon utav dom är trasiga, kan detta fenomen uppstå då? I övrigt har jag inga fler ideer så kom gärna med tips och erfarenheter!
Tack på förhand! //Arvid
Om bilen är gammal så kan det vara injektorerna som är slitna så bilen blir sur och därför vägrar starta.
/Benny
Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!