3632
Sök

Dyrare försäkring snart!

Kettunen
9 juni 2007
#101
peter_1976 skrev:
ludde__mannen skrev:
Lady_Milla skrev:
är detta inte beroende på va man har för bil å hur mycket utsläpp den har???ju mer hästa ju mer får du betala typ...
Försäkringen är inte kopplad till utsläppen nej.. Däremot kan man säkerligen se att bilar med fler hästkrafter är dyrare att försäkra.. Det beror dock på att de isåfall är inblandade i fler olyckor big_smile


Kettunen skrev:
Fredrik Rainfelt eller hur fan han stavas kan ju själv sätta sig o arbeta riktigt! Istället för sitta på arslet o tjäna pengar! Blir tokig på honom!
Tänk om han hade tat över mina jobb. Han hade gråtit & ussh lite smutts på mitt finger!
Hur många timmar i veckan arbetar du? Som statsminister jobbar man säkerligan 7 dagar i veckan 10 timmar om dagen.. Så att han inte jobbar kanske var dumt att påstå..
Sen att han inte blir skitig i sitt jobb: Varför är det mer ett jobb än något annat för att man blir skitig? Det handlar väl om hur mycket man uträttar inte hur tungt det är?
Att statsministern dessutom har en ganska "halvtaskig lön" (okej antagligen mer än de flesta av oss här någonsinn kommer tjäna men jämfört med vd jobb mm..), förövrigt lika mycket som herr Göran Person hade, gör att man kanske ska tänka ett steg till innan man släpper sånna grejer..
jobbar o jobbar. nja, han ser dum ut 24/7   smile
Precis! tongue

-utan 940
1 728 Inlägg
9 juni 2007
#102
Bostrom skrev:
När ska dessa moderater sluta förstöra hmm
Efter nästa val.

volvoraggare
4 776 Inlägg
9 juni 2007
#103
höj försäkrringen på dom bilar som är mest utsatta för olyckor. för det är ju fel att vi med vanliga otrimmade bilar  ska få ta smällen också

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

Jajjemen!
1 512 Inlägg
9 juni 2007
#104
robzter skrev:
så acceptera höjningarna annars kan ni skrota eran lilla rishög som ni kallar pärla och få 4.000kr och köpa ett par busskort
Synd bara att pengarna i skrotningsfonden tog slut i måndags morgon (4/6)


Och ni som säger att man ska höja självrisken.. vet iofs inte hur mycket ni snackar om att höja men det finns ju ändå en vits med en försäkring. Att man ska ha råd att betala om de händer nåt.. höjer man då sjävrisken från, låt säga 3000 till kanske 8000.. då är de helt plötsligt inte så många som har råd att betala.

Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.

Personal- och beteendevetare
1 082 Inlägg
9 juni 2007
#105
Manne skrev:
robzter skrev:
så acceptera höjningarna annars kan ni skrota eran lilla rishög som ni kallar pärla och få 4.000kr och köpa ett par busskort
höjer man då sjävrisken från, låt säga 3000 till kanske 8000.. då är de helt plötsligt inte så många som har råd att betala.
Kanske fler skall tänka på när de testar gränserna lite väl mycket.. om man är medveten om att det kostar satans mycket pengar att smälla, ja då kanske fler tänker till en extra gång. Har ju hört historier (kan mkt väl bara vara just historier, men det har dykt upp många gånger) då folk har sabbat sin egen lack, just bara för att behöva betala självrisken och få omlack osv.

Men, jag är helt på det klara med.. att har man inte råd, så skall man inte försöka ta sig råd heller! Så tråkigt när man ser/hör (även här inne) att folk går och köper bilar som de inte en har råd att försäkra. Hur går det då med service, skötsel osv?

Litterarum radices amarae, fructus dulces.

draminbil.nu
1 382 Inlägg
9 juni 2007
#106
peter_1976 skrev:
jobbar o jobbar. nja, han ser dum ut 24/7   smile
Det är ju det vissa här verkar tro iallafall tongue


178 Inlägg
9 juni 2007
#107
Äääh..lägg ner o klaga pa Fredde. Buffelguran var inte bättre och Mååååna har knappast imponerat heller. Alla politiker oavsett partifärg verkar ha inlett ett korstag mot privatbilismen. Det hjälper ju inte att rösta blankt heller sa fan vet hur man ska bete sig till slut :-/

Vad gäller försäkringen sa tror jag inte det blir spec stor paverkan i verkligheten eftersom 95% av alla bilägare kommer att börja ta in nya offerter, om dom inte redan gjort det. Slutar nog med att väldigt manga pa det stora hela kommer att fa en bättre deal än dom redan har skulle jag tro.


RS
886 Inlägg
9 juni 2007
#108
Hilden skrev:
Äääh..lägg ner o klaga pa Fredde. Buffelguran var inte bättre och Mååååna har knappast imponerat heller. Alla politiker oavsett partifärg verkar ha inlett ett korstag mot privatbilismen. Det hjälper ju inte att rösta blankt heller sa fan vet hur man ska bete sig till slut :-/

Vad gäller försäkringen sa tror jag inte det blir spec stor paverkan i verkligheten eftersom 95% av alla bilägare kommer att börja ta in nya offerter, om dom inte redan gjort det. Slutar nog med att väldigt manga pa det stora hela kommer att fa en bättre deal än dom redan har skulle jag tro.
Låt oss hoppas på det!

Focus RS

volvoraggare
4 776 Inlägg
9 juni 2007
#109
Bostrom skrev:
Hilden skrev:
Äääh..lägg ner o klaga pa Fredde. Buffelguran var inte bättre och Mååååna har knappast imponerat heller. Alla politiker oavsett partifärg verkar ha inlett ett korstag mot privatbilismen. Det hjälper ju inte att rösta blankt heller sa fan vet hur man ska bete sig till slut :-/

Vad gäller försäkringen sa tror jag inte det blir spec stor paverkan i verkligheten eftersom 95% av alla bilägare kommer att börja ta in nya offerter, om dom inte redan gjort det. Slutar nog med att väldigt manga pa det stora hela kommer att fa en bättre deal än dom redan har skulle jag tro.
Låt oss hoppas på det!
ja det får vi hoppas på

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

Saaboholic
3 129 Inlägg
9 juni 2007
#110
terazzi skrev:
Bobo skrev:
terazzi skrev:
Dessa jävla moderater!! Fattar inte varför dem ens gör det, massa som inte ens kommer ha råd o köra bil längre=en del som säkerligen inte kan komma till jobbet pga detta.. detta gynnar bara dem rika svinen!!! Läste om det idag och fan vad sur man blir,.
Så man får inte vara rik enligt dig? jag är själv inte rik men varför skulle jag kalla rika för svin, är väl kul att det går bra för vissa så länge det är ärliga affärer.
Klart man får!!
det är ju det moderaterna som är svin, hur många här inne tycker om denna höjningen då? kolla själv så ser du hur lyckat det är.. bil må va dyrt men och höja det mer är fan rent vansinne!! Bara dem rika som kommer ha råd och köra, dem glömmer ju helt medelsvensson..
Dom kör knappt själva..har privat chaufförer osv..så inte fan drabbar detta dom..

"Liberty of thought is the life of the soul"

Meister
6 763 Inlägg
9 juni 2007
#111
"jag kan leva med att de kostar 80 spänn mer i månaden". Det är sånt som gör att vi blir överkörda hela tiden.. Jaha då höjde dom skatten på bensin igen, vad gör man? Klagar hos grannen på sin höjd. Gör något istället. Samma sak med försäkringen. Hela försäkringsproceduren borde göras om. Men de är ju skit bra att dom tog bort förmögenhetsskatten, det är den vi får betala igen för med den höjda försäkringspremien. Kanon. Fan va jag ska rösta på moderaterna nästa gång. Inte! Tar man pengar på ett ställe får man skjuta till på ett annat.


77 Inlägg
21 juni 2007
#112
Tjabba!
har inte orkat läsa alla inlägg
Men höjningen den gäller som jag förstått Hel- o halvförsäkring.. gäller de oxå trafikförsäkringen oxå?


Idiot..
285 Inlägg
21 juni 2007
#113
Moderaterna är ju för dom rika..
Jag har iaf uppfattat det så,Endast dom rika ska ha tillgång till bil osv..

Sen pratar alltid bratsen om att dom är stolta moderater,fan va jag hatar den skiten..
Sen ni som säger "Har du inte råd med en fin bil så sälj den"..

Min golf går på 850kr i månaden trafik om den står på mig..
Och inte fan är det någon "fin" bil, 1.6a från 85

Men bor man runt sthlm så får man betala tokmycket mer i försäkring än alla andra i landet pågrund av att det är "Riskområde 1"

122 Inlägg
23 juni 2007
#114
Andreas 940 skrev:
Det jämnar ut sig eftersom vi slipper förmögenhetsskatten.
Och får jobbavdrag. Och får sänkta fastighetsskatter.

Betala skatten på trafikförsäkringen eller samma pengar i allmän skatt (som det varit hittills) kan ju faktiskt kvitta lika, det blir ju samma pengar i slutändan iaf.

Ni som gillar såssarna så mycket, kom ihåg deras ständiga höjningar av bensinskatt, koldioxidskatt, inkomstskatt, mijlöavgifterer etc, etc.

Det kostar att leva.

Ordförande, Turbo Performance Club
V70 T5 | 740 Turbo | S70 GLT |
http://elvis.horisont.net | http://www.turboperformanceclub.com

Skogs Arbetare
413 Inlägg
23 juni 2007
#115
ännu en tråd som handlar om politik, var det inte om försäkringen nu elle, och slutade med sossarnas valkampanger, stäng tråden.

Go For It!!

122 Inlägg
23 juni 2007
#116
Tompa_Vax skrev:
ännu en tråd som handlar om politik, var det inte om försäkringen nu elle, och slutade med sossarnas valkampanger, stäng tråden.
Hur tänkte du nu?
Det är klart det handlar om politik.
Politiker fattar beslut om skatter, och då är det självfallet politik när man höjer, sänker, avskaffar eller inför en skatt.

Ordförande, Turbo Performance Club
V70 T5 | 740 Turbo | S70 GLT |
http://elvis.horisont.net | http://www.turboperformanceclub.com


Sök