Z4 35i lite enkla uppdateringar

BMW E89 Z4 35i
  • 0 Följare
  • 979 Visningar
  • Uppdaterades senast 4 april 2018
ZIV
4 april 2018 · 1 Inlägg

Våren knackar på dörren men den har inte riktigt kommit in ännu. I alla fall inte här i Dalarna där den värsta/bästa vintern på årtionden härjar. Jag har som säker många andra redan efter jul börjat längta efter att få ta fram sommarbilen. Mitt sätt att hantera den längtan är att klicka hem lite grejer från nätet big_smile  Så nu har jag även ett antal små uppdateringar att se fram emot. Tyvärr så har jag bilen på vinterförvaring så måste vänta några veckor till innan jag sätter igång.

Att göra:
- Nya bromsbelägg bak
- Nya däck bak. Kommer att gå från mina stenhårda run flat till vanliga sulor.
- Full LED Interiörbelysning
- LED angle eyes
- Chip trim från "Race Chip". Här blir det enl. pappret 77 HP och 100Nm till under huven.
- Nya LED-blinkers. 2014 gjorde BMW en face lift på Z4 E89 där man bla uppdaterade blinkers till i min mening mycket snyggare. Dessa går lätt att byta enl. lite research på nätet. cool

Här är några av uppdateringarna:

https://www1.garaget.org/gallery/images/228/227797/227797-c31db15f9263b3df3573eebf2f2a9bed.jpg

Återkommer med lite före och efterbilder på projekten. Tänkte byta bromsbläggen själv hmm Är det någon som har några bra tips på det så är jag tacksam.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang