4661
Sök

Glödningslampa blinkar

61 Inlägg
4 mars 2018
Trådstartare
#1
Hej jag har en vw golf 6 av årsmodell 2011 2,0 tdi140hk som är optimerad till 210hk.
Glödningslampa börjar blinkar och bilen blir slö efter kraftig acceleration i 4ans växel samt 5 vid hastighet av 200 km
Jag får ingen felkod när jag söker efter det och vrider jag av tändningen och sedan på så fungerar bilen bra igen.
Någon som känner igen sig ???


Forummoderator
26 397 Inlägg
4 mars 2018
#2
Står inget i handboken om vad den blinkande lampan kan betyda?
Gissar personligen på att det kan vara en indikation på att exempelvis glödstiften behöver bytas.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Forummoderator
18 149 Inlägg
4 mars 2018
#3
Lampan blinkar för fel i glödsystem men även motorstyrningsproblem. Kan vara så att turbotrycket blir lite för högt och ECU sätter felkod på "out of spec" och sätter bilen i LIMP. Optimeringen var nog lite för bra. Det är min gissning.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

61 Inlägg
4 mars 2018
Trådstartare
#4
Jag gissar oxå på överladd då bilen går riktigt Bra, men får ingen felkod, men upp till 200km sedan  bryter den känns tråkigt att man inte kan varva ut.
Vad kan man göra för åtgärder angående ecu


6 153 Inlägg
4 mars 2018
#5
Dieselgolfar är kanske inte gjorda för hastigheter över 200km/h

Forummoderator
18 149 Inlägg
4 mars 2018
#6
krimag skrev:
Jag gissar oxå på överladd då bilen går riktigt Bra, men får ingen felkod, men upp till 200km sedan  bryter den känns tråkigt att man inte kan varva ut.
Vad kan man göra för åtgärder angående ecu

Mappa ner trycket eller höja toleransen för limp. Men hur man gör det? Jadu... Har du själv betalat för optimeringen så är det givetvis den firman som ska ställas i skottgluggen. Annars får du höra dig för om bra ställen som vet vad de gör.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Evildan
4 mars 2018
#7
Hybrid_ skrev:
krimag skrev:
Jag gissar oxå på överladd då bilen går riktigt Bra, men får ingen felkod, men upp till 200km sedan  bryter den känns tråkigt att man inte kan varva ut.
Vad kan man göra för åtgärder angående ecu

Mappa ner trycket eller höja toleransen för limp. Men hur man gör det? Jadu... Har du själv betalat för optimeringen så är det givetvis den firman som ska ställas i skottgluggen. Annars får du höra dig för om bra ställen som vet vad de gör.

Kunnig på folkvagnsdiesel? Inte ens tillverkaren får ju till det utan djurplågeri och fusk så vem sjutton ska då lösa Det?
Jag tror alltså på att mjukvaran fu++at upp bilen.

61 Inlägg
4 mars 2018
Trådstartare
#8
Tog felkod under körning fick som svar turbocharger supercharger overboost condition


7 435 Inlägg
5 mars 2018
#9
mm bilen är ej gjord för dem effekterna,, tror den får spelet, har du otur rasar den pga detta,  bara för att vag är kända att man kan plocka ur MÅNGA hk ur deras dieslar så måste man ju bygga om motorn för det wink  inte bara ev byta ic turbo å sen blåsa skiten ur den smile då pajjar det, sen det du skrev med att du vill VARVA UR,, dieslar är egentligen gjorda för vrid, ej urvarvning så kombon med  ommappad motor å varva,, är inte världens bästa kombo, gillar du att varva ur,, köp en bensinturbo smile
Senast redigerat av granadadr (5 mars 2018)


61 Inlägg
5 mars 2018
Trådstartare
#10
Har varit hos Gdm performance och bilen optimerad av en seriös kille.
Varva ut den gör jag sällan men ibland vill man dra på och köra lite fortare då man ligger på 200 så trampar pedalen i botten för att uppnå tophastighet.


5 740 Inlägg
5 mars 2018
#11
Kontrollera laddtrycksregleringen, klockan på turbon och N75an. Kolla även magnetventilen till avgaskylaren och vakuumklockan på avgaskylaren för är det läckage någonstans i vakuumsystemet så kan inte laddtrycket regleras korrekt.


61 Inlägg
25 april 2018
Trådstartare
#12
Hej pluggade och stängde av egr ventilen idag och bilen verkar gå bättre smile tror att det är den som jävlas då den la av nyligen


73 Inlägg
25 april 2018
#13
Fick samma problem med min caddy 1.9TDI. hård drog på 4:ans växel så gick den i limp home med en gång. kan vara allt mellan himmel och jord. Men i mitt fall var det bromsljuskontakten som dom byte på VAG verkstad efter felsökning. ingen dyr historia för min del. Men börja med en felsökning och se vart det leder

7 435 Inlägg
26 april 2018
#14
hekola skrev:
Fick samma problem med min caddy 1.9TDI. hård drog på 4:ans växel så gick den i limp home med en gång. kan vara allt mellan himmel och jord. Men i mitt fall var det bromsljuskontakten som dom byte på VAG verkstad efter felsökning. ingen dyr historia för min del. Men börja med en felsökning och se vart det leder

visst skojar du`? gick biljäveln in i limpmode för en bromsljuskontakt?? fyfaaan sad


344 Inlägg
26 april 2018
#15
granadadr skrev:
hekola skrev:
Fick samma problem med min caddy 1.9TDI. hård drog på 4:ans växel så gick den i limp home med en gång. kan vara allt mellan himmel och jord. Men i mitt fall var det bromsljuskontakten som dom byte på VAG verkstad efter felsökning. ingen dyr historia för min del. Men börja med en felsökning och se vart det leder

visst skojar du`? gick biljäveln in i limpmode för en bromsljuskontakt?? fyfaaan sad

Det var nog en del i deras säkerhetsfunktion så att bilen inte ska skena, elektronisk dieselpump + el gas så behövs det lite olika sätt att för bilen att komma på att den inte ska hålla fullgas när man står på bromsen wink

73 Inlägg
26 april 2018
#16
fax110 skrev:
granadadr skrev:
hekola skrev:
Fick samma problem med min caddy 1.9TDI. hård drog på 4:ans växel så gick den i limp home med en gång. kan vara allt mellan himmel och jord. Men i mitt fall var det bromsljuskontakten som dom byte på VAG verkstad efter felsökning. ingen dyr historia för min del. Men börja med en felsökning och se vart det leder

visst skojar du`? gick biljäveln in i limpmode för en bromsljuskontakt?? fyfaaan sad

Det var nog en del i deras säkerhetsfunktion så att bilen inte ska skena, elektronisk dieselpump + el gas så behövs det lite olika sätt att för bilen att komma på att den inte ska hålla fullgas när man står på bromsen wink

Stämmer bra.


Sök