29 april 2018
Trådstartare
Tjena, har en Mercedes 190e 2.3 från 1987. Har problem med att bilen, misständer/tvekar när motorn kommer upp i arbetstemp. K-Jet insprutning tror jag? Rotor,fördelarlock och stift är bytt. Bytte inte tändkablar dock.
Ett exempel kan vara såhär, jag går ut och startar bilen och åker iväg. Stannar hos en polare och låter bilen gå kanske i 10-15min, då börjar tomgången gå upp hastigt men inte högt. Den lever sitt eget liv liksom. När jag sen ska åka därifrån och trycker på gaspedalen så hackar bilen fram plus att det är glapp i klumpen så det smäller å har sig, det ryker mer än vanligt och det luktar bensin. Kanske tar några minuter till så kan bilen börja gå bra igen, men på obestämd tid, felet kan återkomma när som helst.
MEN, om jag åker med bilen å har värmen på max å kupefläkten på någon av dem högre stegen så att motortempen håller sig låg(60grader), då går bilen bra.
Min känsla är att det är nån givare som är kass.
Finns de någon mercaguru som varit med om liknande?