Jag har köpt en Audi A4 -11 2,0tdi på en bilfirma.
En av sakerna jag förhandlade fram var att dom skulle byta kamrem, men jag är väldigt osäker på om det faktiskt har blivit gjort.
Att bilen ska levereras med bytt kamrem är specat i kontraktet.
Bilfirmans interna verkstad har stämplat ett kamremsbyte i serviceboken.
De har satt en sån där "kamremslapp" i motorn.
De ska även ha bytt vattenpumpen.
Anledningen till att jag tvivlar på att remmen är bytt är för att det gick otroligt fort.
Egentligen skulle jag ha fått bilen nästa vecka men de verkar ha hunnit med allt på typ en eftermiddag.
Det är inte en särskild stor firma.
Min fråga till er är om jag på något sätt kan se att remmen faktiskt är bytt?
Jag pillade upp kåpan lite snabbt och kollade på den, och jag vet inte... Den ser inte direkt ny ut?
Förväntade mig en kolsvart sprillans ny rem som det fortfarande stog "Continental" eller något på, men jag hittade bara en grådassig rem. Lite fransig i ändarna. Vet inte riktigt vad jag letar efter.
Jag vet ärligt talat inte hur en sådan där rem ska se ut.
Ska knata ut och ta lite bilder. Försöka se den nya vattenpumpen. Den borde ju vara alldeles blank och fin, åtminstone inte täckt i smuts och ärg. Har ni tips på något jag ska kika efter så kanske jag kan ta lite mer givande bilder?
När jag kollade på bilen så var jag noga med att kolla över motorn efter läckage, och nu ha dom gjort en halvdassig motortvätt, så jag kan inte se om dom har tagit bort kamremskåpan eller inte. (Damm)
Senast redigerat av Ainok (3 maj 2018)