Ingen av våra två bilförsäkringar ville hjälpa då, men nu säger det ena försäkringsbolaget att det finns en chans till hjälp om vi kan påvisa ett inre fel. Volkswagen-reparatören säger att de först kan se det om de plockar isär motorn, vilket innebär en kostnad på 16000 kronor för oss.
Nu funderar vi på att ta denna kostnad och plocka isär motorn.
Om det är så att det är en spricka i cylinderhuvudet, som VW-reparatören misstänker, kan man isf hänvisa det till ”inre rörliga delar i motorn”?
Ingen av våra två bilförsäkringar ville hjälpa då, men nu säger det ena försäkringsbolaget att det finns en chans till hjälp om vi kan påvisa ett inre fel. Volkswagen-reparatören säger att de först kan se det om de plockar isär motorn, vilket innebär en kostnad på 16000 kronor för oss.
Nu funderar vi på att ta denna kostnad och plocka isär motorn.
Om det är så att det är en spricka i cylinderhuvudet, som VW-reparatören misstänker, kan man isf hänvisa det till ”inre rörliga delar i motorn”?
Tacksam för hjälp!
Va, har ni två försäkringar på samma bil??
/Benny
Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!! Min youtubekanal!
Ingen av våra två bilförsäkringar ville hjälpa då, men nu säger det ena försäkringsbolaget att det finns en chans till hjälp om vi kan påvisa ett inre fel. Volkswagen-reparatören säger att de först kan se det om de plockar isär motorn, vilket innebär en kostnad på 16000 kronor för oss.
Nu funderar vi på att ta denna kostnad och plocka isär motorn.
Om det är så att det är en spricka i cylinderhuvudet, som VW-reparatören misstänker, kan man isf hänvisa det till ”inre rörliga delar i motorn”?
Tacksam för hjälp!
Va, har ni två försäkringar på samma bil??
/Benny
Ja, faktiskt. En är Trygg Hansa och en är Svensk bilförsäkring. Det var för att vi köpte en begagnad bil och ville försäkra oss inför eventuella fel. Men, det sket sig nu ändå...
Beror lite på vad försäkringen innebär, om det bokstavligen är inre RÖRLIGA delar så är det osäkert om topplocket(cylinderhuvudet) täcks, den rör inte på sig. Men skulle t.ex. en ventil eller vevstake gå sönder så är det något som rör på sig.
Nej på grund av att det är gas... Endast VW som får lov att jobba med den. Vad jag vet.
Finns ingen annan än ägaren till fordonet som bestämmer det. Jag fick förfrågan att gå en kurs hos autoexperten för just gasbilar men det finns inget som hindrar mig eller någon annan att meka med en bil som går på gas
Hej. Cylinderhuvud förmodar jag är lika med topplock. Att det skall kosta 16000 kr att lyfta låter helt otroligt. Gissar att jag skulle klara det på 8 timmar. En erfaren mekaniker betydligt snabbare.
Gick in på bildelsbasen som är en portal för skrotar som säljer begagnade bildelar. Utan att veta att det just är samma sorts motor som din, men baserat på årsmodell finns det en hel del 1,4 tsi ecofuelmotorer.