2849
Sök

Lampor blinkar i hela bilen Audi a4 b6 02 1,8t

65 Inlägg
30 augusti 2014
Trådstartare
Hallå nu är de så att jag har en aning om att jag fått ett batteri eller generatorsproblem.. kan förklara lite kort hur det är. Alla lampor i bilen inklusive dom på utsidan fladdrar/blinkar som har en video på allt så ni vet lite lättare vad jag snackar om. Allt började bara plötsligt.. och någon här som varit med om samma sak eller något för har tänkt byta batteri å prova för jag är 80% på det men skulle vilja höra eran åsikt om det.

Här är video på allt: https://www.youtube.com/watch?v=rpKfNVA … BkoU4K7Ucg

84 Inlägg
30 augusti 2014
jord fel?

går motorn som den ska?

65 Inlägg
30 augusti 2014
Trådstartare
Okok, jodå motorn går fint inga problem.. inge som går dåligare efter vad som hände där. men har kommit fram till att när jag slår på parkeringsljusen och bara kör med dom och inte halvljuset på så slutar allt att flimra och blinka.

Administratör
2 978 Inlägg
30 augusti 2014
Laddar generatorn som den ska?

En kopp av den svarta såsen...

21 761 Inlägg
31 augusti 2014
Tyni skrev:
men har kommit fram till att när jag slår på parkeringsljusen och bara kör med dom och inte halvljuset på så slutar allt att flimra och blinka.

Om du har parkeringsljuset påslaget och tex sätter igång kupefläkten på max, börjar det blinka/flimra igen då?

318 Inlägg
31 augusti 2014
Skulle kunna sätta en peng på att det är generatorn som bråkar

65 Inlägg
31 augusti 2014
Trådstartare
Har ej kollat det men bilen går ju .. har kört ett bra tag med den så den borde ju ladda normalt.
De har jag ej prövat men om de gör de vad är de då?

Säkert..

21 761 Inlägg
31 augusti 2014
Generatorn ger kanske en viss laddning, men det är inte säkert att den ger bra laddspänning vid större belastning. Om någon diod inuti generatorn går sönder så kan spänningen bli "oren" (den likriktas inte ordentligt) och det är inte bra. smile

Ett oscilloskop kopplat på generatorn eller batteriet skulle nog kunna visa om spänningen är dåligt likriktad, jag tror inte att en vanlig multimeter hinner med att visa spänningsvariationerna.

65 Inlägg
21 september 2014
Trådstartare
Har nu kommit fram väldigt mycket efter många om och men bytt ladd regultorn i generatorn som inte förändrade något så provade jag jorda från minus till motor och då satte de igång allt igen allt sluta flimra och så vidare .. men fortfarande så fungerar inte mina positionsljus både fram å bak och inte heller helljusen.. kollat säkringar och bytt dom till och med och fortfarande så fungerar dom ej .. Någon som har något vettigt ? smile
Senast redigerat av Tyni (21 september 2014)

84 Inlägg
21 september 2014
så kanske jord fel?

hur blir det om du kopplar in en liten tunn - kabel mellan batteriet och ett positionsljus

65 Inlägg
19 oktober 2014
Trådstartare
Får inte alls till det med positionsljusen och helljusen... och autoregleringen fungerar inte heller och den varnar på displayen.. Någon som har nå förslag snälla hjälp.. helljusen är nästan de viktigaste just nu.

2 Inlägg
29 juli 2018
Hej, David har samma problem på min bil med.

Fick du någon lösning på dina blinkade ljus?

Mvh Lars-Johan

Sök