Hejsan! Min stolsvärme är trasig på förarsidan och lampan på knappen lyser inte heller. Alla säkringar är hela. Är det någon som kan ana vad det är som hänt och hur man bär sig åt för att åtgärda det? Kan tillägga att stolsvärme funkar både på passagerare sidan och baksätena med lysande lampa i deras knappar.
Hej! Ofta går värmetråden i sittdynan eller stolsryggen sönder. Ta loss klädseln och kolla! Ofta syns det brännmärken i stoppningen där elslingan gått av. Det är enkelt att löda ihop tråden. Att lampan inte lyser kan bero på att den är trasig. Ta loss och kolla. Moderna bilar brukar ha lysdioder och äldre glödlampor. Kolla vad du har. Lysdioder håller betyfligt längre än glödlampor.
Hej! Ofta går värmetråden i sittdynan eller stolsryggen sönder. Ta loss klädseln och kolla! Ofta syns det brännmärken i stoppningen där elslingan gått av. Det är enkelt att löda ihop tråden. Att lampan inte lyser kan bero på att den är trasig. Ta loss och kolla. Moderna bilar brukar ha lysdioder och äldre glödlampor. Kolla vad du har. Lysdioder håller betyfligt längre än glödlampor.
Tack för svaret! Går det att sätta på samma klädsel igen eller måste jag köpa ny? Blir att löda kabel och köpa ny lampa då och eventuellt klädsel.
Uppdatering! Det hjälpte fanimej att bara byta knapp från passagerarsidan till förarstolen. Antar att knappen släcker sig när den e kass och fungerar som någon slags säkring?
Titta skulle det vara! Haha. Det var inget fel på knappen det var bara lampan som var dålig köpte två på volvo då jag ändå jobbar inne på Volvos område blev 50 spänn.