Bromsarna på min
WRX är sopslut, haha!
Vid senaste servicen fick jag veta att dom inre kolvarna på vänster framok hade kärvat fast, likaså kärvar en kolv höger bak. Har förmodligen kärvat sedan jag köpte bilen eftersom jag inte har märkt någon skillnad under min ägo, inte heller några andra symptom som att det skulle dra snett, vibrationer, lukt etc. Dock så har jag tyckt att bromsarna sedan köp har varit svampiga jämfört med tjejens WRX.
Men jag har iallafall gjort en beställning på
renoveringssats till ALLA bromsok med
rostfria kolvar inkl gummipackningar och allt som behövs. Lika bra att fixa iordning alla ok med rostrfritt när man ändå håller på, så ska man väl slippa bekymmer en lång tid framöver. Utöver renoveringssatserna har jag självklart även beställt nya belägg. Det blev då ett komplett kit med
slitsade skivor och
kevlarbelägg från Godspeed Brakes, ska vara ett bra kit för gata. Dessutom
stålomspunna bromsslangar.
DOCK så verkar det ha blivit ett generalknas med leveransen av min order!
12/4 la jag ordern och Paypalbetalningen godkändes
13/4 skickades ordern enligt mail från Godspeed
26/4 mailade jag Godspeed och frågade om tracking-ID, fick inget svar
01/5 mailade jag dom igen, väntar på svar..
Godspeed Braked har varit med länge i svängarna och ska vara bra. Läst om flera i Sverige som har beställt och fått sina grejer efter 1 vecka. Så något har blivit galet, har väntat snart 3v! Fick tips om att kontakta dom via Facebook, så jag ska testa det. Annars får man väl helt enkelt ringa och prata på knacking svengelska.
Dom beställda grejerna till
WRX'en
.