Rätt intressant med alla dessa trådar om försäkringar.... Javisst, alla vill komma undan så billigt som möjligt, jag också, och inte är det väl något fel i det eller i att ta den mest prisvärda försäkringen man hittar....
Det är bara allt bölande om att man inte har råd att försäkra (säger inte att det nu bölas i specifikt denna tråden) som är lite intressant och så handlar det om prestandabilar som man verkligen förstår varför det är dyrt att försäkra för en yngre förare. Nu är det länge sedan jag räknades som ungdom förvisso, men ändå, min King Cab går på cirka en tusenlapp om året och torde därmed vara överkomlig att försäkra även för en ungdom. Jag säger inte att alla skall köra King Cab, vill bara framföra att det faktiskt finns bilar som inte är svindyra att försäkra och att man får rätta munnen efter matsäcken, bölande att man måste skriva sin M3 eller Sierra Cosworth på föräldrarna för att man inte har råd att försäkra ger jag inte mycket för då det inte är ett hållbart argument. Man får köpa en bil man har råd att äga helt enkelt...
Det svarar förvisso inte på TS fråga, men det är väl så att säga en tumregel att det inte är så särskilt lätt komma undan under dessa förutsättningar, det finns ingen mirakelförsäkring som är grisbillig just för att det är en motorstark "sportig" bil med förare under 25, ALLT blir dyrt då, tyvärr. Så det är bara kolla runt mellan bolag som du gjort och svälja det minst dyra alternativet....