3472
Sök

Vad händer med kaffet där vacuumpacken släppt?

Kart & Mätningstekniker
701 Inlägg
25 januari 2007
HÄR ÄR SVARET smile

Hej och tack för ditt e-postmeddelande!

Spännande fråga du sänder oss, jag har nu underökt saken närmare:

Du skriver "...men sen då?"
...sen så kommer kaffet till vår fabrik i Helsingborg där vår
kvalitetsavdelning undersöker det. Dom vill veta vad som orsakat
vacsläppet och hur det påverkat kaffet m.m. Därefter kasseras det. Vet
inte om det läggs på soptipp eller om det körs till värmeverk men hur
som helst är det ingenting som återanvänds på något sätt.

Vår kvalitetsexpert som jobbat med kaffe i 25 år har aldrig hört talas
om att Zoégas återanvänt kaffe på det sätt du beskriver. Många
gånger är "vacsläpp-kaffet" härsket och helt odrickbart - alltså inte
ens dugligt som lågpriskaffe.

Hoppas denna information gett dig större insikt i frågan.
Med vänliga hälsningar

Zoégas kaffe Konsumentforum
/Jonas Andreen
-------------------------------------
Tele: 020 - 29 93 00
konsumentforum@se.nestle.com

4 571 Inlägg
25 januari 2007
Det låter ju iaf betryggande, men jag är inte helt övertygad (konspirationsteorierna tätnar)

Kaffet på jobbet är som han skriver:

Zoéga killen skrev:
"härsket och helt odrickbart - alltså inte
ens dugligt som lågpriskaffe."

wink

El- och Instrumenttekniker
2 933 Inlägg
25 januari 2007
haha, va ni klagar på kaffet i era automater då.. big_smile  tryck på + innan ni kör ut en kop då, eller som de gör på mitt jobb, öppnar dörren på maskinen och slår på behållarna med kaffe i innan de trycker på knappen big_smile

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK

4 571 Inlägg
25 januari 2007
dj_aggwa skrev:
haha, va ni klagar på kaffet i era automater då.. big_smile  tryck på + innan ni kör ut en kop då, eller som de gör på mitt jobb, öppnar dörren på maskinen och slår på behållarna med kaffe i innan de trycker på knappen big_smile

Jag kör nuförtiden på neskaffe som man rör ner i hett vatten, det är lite som "pest eller kolera" men neskaffet är godare.

Funderar starkt på att införskaffa en egen bryggare på jobbet tongue

2 933 Inlägg
25 januari 2007
Izual skrev:
dj_aggwa skrev:

Jag kör nuförtiden på neskaffe som man rör ner i hett vatten, det är lite som "pest eller kolera" men neskaffet är godare.

hehe, okey.. det är en variant de me.. big_smile  dricker inte kaffe jag, tyckar allt smakar skit jag.. tongue  lite lustigt då jag jobbar på en fabrik där vi bygger kaffebryggare och automater big_smile

C70 byggande djurvårdare
545 Inlägg
25 januari 2007
på mitt jobb så säljs det till personalen billigare:)

Två ord räcker, SAAB knäcker

1 723 Inlägg
25 januari 2007
Trådstartare
pulverkaffe är en räddare i nöden då toalettbesöken blir tätare och tätare när man dricker för mycket kaffe ur jobbets automat smile

Ok, men tur att det slängs. nu fick man klarhet i den frågan! smile

Toxic
16 Inlägg
25 januari 2007
Izual skrev:
Det är garanterat sånt crapkaffe dom har i våra kaffemaskiner här på jobbet wink

he he det tror jag med sånna där kaffe maskiner kafebar allt va dom nu heter

Arbetslös luffare :'(
271 Inlägg
25 januari 2007
dj_aggwa skrev:
Izual skrev:
dj_aggwa skrev:

hehe, okey.. det är en variant de me.. big_smile  dricker inte kaffe jag, tyckar allt smakar skit jag.. tongue  lite lustigt då jag jobbar på en fabrik där vi bygger kaffebryggare och automater big_smile

haha nåt du utelämnade på interjuven eller tongue (fan kan inte stava tongue)

194 Inlägg
26 januari 2007
Izual:
Är det på grund av din kaffeautomat som du har två åksjuka barn..? wink

Fast tror ni verkligen på det som Zoega skriver? Det måste ligga något mer bakom...någon konspiration av något slag... smile

Ford Mustang
You're an American classic -- fast, strong, and bold. You're not snobby or pretentious, but you have what it takes to give anyone a run for their money.

Slav
1 454 Inlägg
26 januari 2007
Izual skrev:
dj_aggwa skrev:

Ang kaffebryggare på jobbet smile ja har en i skåpet på skolan för vi har ingen kaffe automat smile den e inkopplad å allt smile

Tack till
Tompa för riktigt grym mappning, hör av er om ni behöver mer fart i en T5 eller T7 Saab.
Janne på Autoexperten Gävle
Jonas på Bakaxeldelar för niceprice på delar.

2 933 Inlägg
26 januari 2007
PeterNorrk skrev:
dj_aggwa skrev:
Izual skrev:

haha nåt du utelämnade på interjuven eller tongue (fan kan inte stava tongue)

Haha, intervju å intervju.. va inhyrd  till en början sen så ville de ha mig och kvar blir jag.. går över från uthyrningsfirman på fredagen den andra big_smile

4 571 Inlägg
26 januari 2007
Psykdoktorn skrev:
Izual:
Är det på grund av din kaffeautomat som du har två åksjuka barn..? wink

Fast tror ni verkligen på det som Zoega skriver? Det måste ligga något mer bakom...någon konspiration av något slag... smile

Haha nä det är från "Hipp Hipp" jag har fått det ifrån, inga barn än så länge wink

Jag är helt inne på konspirations linjen jag mer, det måste ligga ett kaffepaket begravet här någonstans hmm

One Man Clan
4 287 Inlägg
26 januari 2007
Jag tror dom skickar de til swedish match och sen e de någon fjolla som slänger på lite nikotin och sen lite lukt/smak så har man ju snus me ett jävla drag i tongue Nä men de där me att de använde i automaterna på jobbet stämmer nog ... trycker man inte på plus knappen kan mna ju knappt dricka de ..men de är ju ändå inte gott om man gör de ...men gratis går oftast ner tongue

Arbetsnarkoman...
1 098 Inlägg
26 januari 2007
Xuri skrev:
Jag tror dom skickar de til swedish match och sen e de någon fjolla som slänger på lite nikotin och sen lite lukt/smak så har man ju snus me ett jävla drag i tongue Nä men de där me att de använde i automaterna på jobbet stämmer nog ... trycker man inte på plus knappen kan mna ju knappt dricka de ..men de är ju ändå inte gott om man gör de ...men gratis går oftast ner tongue

tror på snusteorin jag... finns ju snus som smakar kaffe så saken är väl klar???

Så länge det retar dej är ja nöjd ;)

4 571 Inlägg
29 juni 2007
Clear! Bzzzt!
pip----pip----pip
Doctor Its alive again

Nå nu vill jag höra era teorier ang detta igen, blev lite snack om kaffet på jobbet igen i dag och tänkte tillbaka på denna tråd.

DFFL
9 020 Inlägg
29 juni 2007
Skicka in en fråga till "Våga fråga" med Rix morronzoo.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Gödseldräng
4 529 Inlägg
29 juni 2007
det som händer när vacumet försvinner är att armoen i kaffet försvinner och det tappar sin smak
och smakar bara katt piss eller något tongue

Sök