jävlar va nice för dig! att få motorn i bilen är alltid en liten "boost" så att säga börjar få rätsida på min m50 nu när man äntligen har hittat felet till varför den gick som en kratta skit så att säga kör på så satsar vi på säsong 2019
Ja verkligen! Nu känns det som det börjar hända lite, ja det får vi göra!
Men jag måste fråga en liten sak, varför valde du oljekylaren framför IC:n? Tanker att oljekylaren blir ca 80 grader varm, borde inte IC:n få ca 80 grader varm luft?
Men jag måste fråga en liten sak, varför valde du oljekylaren framför IC:n? Tanker att oljekylaren blir ca 80 grader varm, borde inte IC:n få ca 80 grader varm luft?
Tackar! Det har du ju rätt i, har faktiskt inte tänkt så mycket på det, valde att sätta den där för det blir smidigast
Hållt på lite i veckan med insuget så det är stortsett färdigt, svetsat både ut o invändigt samt snyggat till/slipat ner svetsarna invändigt, Tryckrörsbygge pågång!
använde mig utav orginal gasvajer, rätade till 90 gradersböjen och gjorde ett fäste för den, med orginal justeringen, sen gjorde jag en skarv då den inte räckte till riktigt.
har varit dåligt med uppdateringar på senaste, bilen är stortsett färdig, har startat upp den och det verkar fungera som det ska, ska varmköra den samt efterdra toppen, sen ska jag bara boka mappning, och m paketet är på lackering just nu så det ska monteras här nästa vecka förhoppningsvis!
Liten uppdatering, bilen är helt färdig och mappad av tobbe på witune, rekommenderas starkt, extremt kunnig och hjälpsam! Landade på 612whp/750nm, gick att ta ur mer effekt men ville hålla mig lite safe