Jag har en VW Passat 1,8t från 97 och den blev nyligen nekad i besiktningen på en del punkter och jag har sedan länge funderat på att köpa en ny. Min fråga är om det ens är värt att försöka sälja bilen eller delar utav den eller bara skrota den, och i så fall vilket värde för skrotningen kan man sikta på att få? Tänkte sälja däcken separat eftersom de är hyfsat nya.
En off-topic fråga: Funderar på en Mazda 3 Vision R / Skyactive-G 2,0 165hk bensin från 2016 med 2000-4500 mil runt 135-150k eller en Kia Proceed 1,6t 204hk Bensin från 2013-2014 med 2500-6000 mil runt 120-145k beroende på. Vilken föredrar du, fördelar och nackdelar? Ser de två som bra värde för pengarna samt att de verkar roliga att köra.
Jag rekommenderar KIA givetvis men Proceed fanns väl inte 2014? Vilken tänker du på? KIA Optima GT med 245 hk är en rapp jävel men vad de kostar vet jag inte. Misstänker begränsat utbud med.
Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
BMW 635 är inget man skrotar väl? Är egentligen bara vindrutan som är jobbig, övriga fel är egentligen mer eller mindre slitage och eller tidens tand. Tippar att du hittar komplett framvagnssats och två nya ok/skivor/belägg för under 3000 kr. Är den utan synlig rost o du trivs med bilen så...
BMW 635 är inget man skrotar väl? Är egentligen bara vindrutan som är jobbig, övriga fel är egentligen mer eller mindre slitage och eller tidens tand. Tippar att du hittar komplett framvagnssats och två nya ok/skivor/belägg för under 3000 kr. Är den utan synlig rost o du trivs med bilen så...